اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

ورود 15 هزار مسافر به کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: 15 هزار مسافر طی چند روز گذشته وارد کوهبنان شده‌اند.

ورود 15 هزار مسافر به کوهبنان

منصور متقی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در دهستان خرمدشت «ده‌علی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان یکی از مراکز گردشگری استان کرمان است که آثار باستانی، سیاحتی، زیارتی، طبیعی و گردشگری فراوانی دارد.

وی عنوان کرد: این امر موجب شده که کوهبنان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب شرق ایران مورد توجه سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد و همه ساله پذیرای هزاران سیاح و گردشگر داخلی و خارجی باشد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: طی چند روز گذشته بیش از 15 هزار مسافر نوروزی و زائر آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) وارد کوهبنان شده‌اند که تعدادی از این مسافران به صورت گذرا در این شهرستان حضور پیدا کردند و بیشتر آنها هم به مدت چند روز در شهرستان اقامت و از جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی کوهبنان بازدید می‌کنند.

متقی بیان داشت: در گذشته نه چندان دور مارکوپولو به عنوان نخستین گردشگر خارجی، کوهبنان را شهری آباد و زیبا توصیف کرد؛ این امر سبب شده گردشگران خارجی با شور و شوق وصف‌ناپذیری به کوهبنان سفر کنند تا شهر آیینه‌های فولادی و توتیا را از نزدیک ببینند، بنابراین از مردم ایران اسلامی به ویژه مسافران نوروزی درخواست می‌کنیم که از این شهر زیبا بازدید کنند.

وی ابراز داشت: در روزگار گذشته کارگاه‌های آهنگری، گلیم‌بافی، نمدمالی، قالی‌بافی، کَموسازی، گیوه‌دوزی، رشته‌بُری، تولید سفیداب و ... در کوهبنان فعالیت داشتند که با پیشرفت علم و تکنولوژی درب بسیاری از این کارگاه‌ها بسته شده و صنعت دستی و سنتی در آستانه نابودی و فراموشی استت.

این مسئول اذعان داشت: راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و موزه‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌توان از فراموشی صنعت قدیم جلوگیری کرد که در این راستا شهرستان کوهبنان نیز همانند سایر نقاط کشور به منظور حفظ این میراث گرانبها نسبت به راه‌اندازی موزه دائمی در مرکز شهرستان و راه‌اندازی نمایشگاه آثار و صنایع دستی موقت و فصلی در روستاها اقدام کرده است.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: دهستان «ده‌علی» یکی از نقاطی است که برج‌های متعدد، قلعه، امامزاده زیدبن‌علی، حوض انبارها و ... را به عنوان میراث گذشتگان در درون خود حفظ کرده که این امر ما را بر آن داشت تا در ایام عید نوروز که مسافران زیادی به این دهستان زیبا وارد می‌شوند، نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه مردم‌شناسی و آثار باستانی این منطقه اقدام کنیم.

متقی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 17 غرفه شامل غرفه شهدا، مردم‌شناسی، شبیه‌خوانی، اسناد تاریخی، محصولات دامی و کشاورزی ، آداب و رسوم عزاداری، وسایل و امکانات دست‌ساز قدیمی، کاربافی، قالی‌بافی و ... راه‌اندازی شده که به مدت 15 روز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر آماده پذیرش علاقمندان است.

وی گفت: تعداد زیادی از جوانان این دهستان در استان‌های تهران، البرز، قزوین، یزد و مرکز کرمان ساکن هستند و در ایام عید نوروز بسیاری از آنها برای گذران ایام تعطیلات به زادگاه خود سفر می‌کنند.

به گزارش فارس، همزمان با ایام عید نوروز و به همت جانباز 70 درصد علی‌اکبر عربی نمایشگاه صنایع دستی، فعالیت‌های مذهبی، کشاورزی و دامداری با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی، انتظامی و مردم در دهستان خرمدشت «ده‌علی» شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول