اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری گیلان خبر داد

افزایش 30 درصدی ورود مسافر به گیلان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از روند رو به رشد 30 درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان خبر داد.

افزایش 30 درصدی ورود مسافر به گیلان

فردین پورهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ورود مسافران و گردشگران نوروزی به گیلان، اظهار کرد: جلسات ستاد تسهیلات استان از دی ماه تشکیل و در این راستا 204 پایگاه اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی در میادین ورودی 16 شهرستان استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها تا 15 فروردین جاری در گیلان فعال هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه پایگاه‌های مذکور راهنمایی و هدایت مسافران نوروزی به طرف مراکز اقامتی، پذیرایی، جاذبه‌های گردشگری، مذهبی و تفریحی استان است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی را با همکاری نیروهای آموزش‌ دیده این اداره کل، هلال احمر، شهرداری‌ها و سازمان‌های مربوطه ذکر کرد.

* افزایش 30 درصدی مسافر به گیلان

وی گیلان را مقصد سفر بسیاری از مسافران دانست و تصریح کرد: در نوروز جاری نسبت به سال گذشته شاهد روند رو به رشد 30 درصدی ورود مسافر به گیلان هستیم.

پورهادی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار واحد اقامتی و پذیرایی و مسافرکاشانه گیلان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: ظرفیت استان تکمیل شده به طوری که نتوانسته‌ایم مهمانان ویژه را اسکان دهیم و در این راستا آموزش و پرورش گیلان 330 مدرسه را برای پذیرایی از مسافران فرهنگی آماده‌سازی کرده است.

* تخفیف نرخ واحدهای اقامتی گیلان از هفتم فروردین

وی از تخفیف نرخ واحدهای اقامتی استان خبر داد و یادآور شد: مسافرانی که در هفته دوم به گیلان سفر می‌کنند برای اسکان در واحدهای اقامتی استان از طرح 10 درصد تخفیف نوروزی این واحدها برخوردار می‌شوند.

به گفته این مسئول، طرح تخفیف اماکن اقامتی گیلان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و بخش‌خصوصی از هفتم تا 15 فروردین در استان اجرا می‌شود.

* راه‌اندازی تور رایگان موزه میراث روستایی گیلان/برپایی جشنواره غذا در تالش

وی به راه‌اندازی تور رایگان موزه میراث روستایی گیلان از مکان کلبه جهانگردی رشت اشاره کرد و متذکر شد: تور رایگان بازدید از اکوموزه میراث روستایی گیلان از دوم تا 12 فروردین ساعت هشت صبح از کلبه جهانگردی در پارک ملت رشت انجام می‌شود.

پورهادی از اجرای موسیقی شب‌های نوروز در کلبه جهانگردی رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: دوم فروردین جشنواره اقوام و عشایر و جشن عروسی واقعی در تالش برگزار می‌شود.

وی برپایی جشنواره غذا در تالش را از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی استان از دوم تا هشتم فروردین جاری عنوان کرد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب ایام فاطمیه در 500 کانون مساجد استان را جزو برنامه‌های دیگر ذکر کرد.

وی یادآور شد: در ایام فاطمیه به دخترانی که نام فاطمه و یا القاب مبارک حضرت زهرا (س) را دارند هدایایی اهدا می‌شود.

پورهادی اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های نوروزی در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت را از دیگر برنامه‌های ویژه نوروز جاری بیان کرد.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول