اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دومین چشمه آب شور جهان همچنان بلاتکلیف است

دومین چشمه آب شور زیبای جهان همچنان از نبود امکانات اولیه رنج می‌برد.

دومین چشمه آب شور جهان همچنان بلاتکلیف است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، چشمه آب معدنی سورت منطقه چهاردانگه ساری با وجود شهرت جهانی همچنان شرمنده گردشگران نوروزی این منطقه بکر جهان است.

در مورد زیبایی‌های این چشمه طبیعی و زیبای جهان بسیار سخن به میان آمده است و همین موضوع باعث شد که گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی و بعضاً از کشورهای مختلف برای مشاهده زیبایی‌های این چشمه زیبای طبیعی به این منطقه مراجعه کنند ولی نبود امکانات اولیه مشکل جدی گردشگران نوروزی این خطه زیبای جهان است.

مهم‌ترین مشکل این چشمه طبیعی، مشخص نشدن مالکیت این منطقه اعلام شد و نبود دستگاه متولی مشخص برای ساماندهی این چشمه زیبای جهان دیگر مشکل پیش‌رو است.

با وجود موقعیت جغرافیایی این منطقه در استان مازندران زمزمه‌هایی از شهرستان دامغان در مورد مالک بودن این منطقه و الحاق این نقطه از گردشگری به استان سمنان نیز مطرح است.

تعدادی از اهالی روستاهای قلعه‌سر و اوروست نیز بر سر مالکیت این چشمه ادعاهایی را مطرح کردند.

ولی چیزی که برای سورت نیاز است ساماندهی و مشخص شدن متولی اصلی برای این نقطه بکر جهان است.

گردشگران و تعدادی از فعالان گردشگری و دوستداران طبیعت نسبت به تخریب این چشمه زیبای جهان ابراز نگرانی کردند و تنها دغدغه‌ آن‌ها حفظ منابع خدادادی این چشمه زیبای جهان است.

علی رسولی که از کرج به این منطقه سفر کرده است در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج بار به این منطقه سفر کردم و هر دفعه نیز شاهد تخریب بخشی از مواهب طبیعی این منطقه هستم.

وی با اشاره به ایجاد حفره بزرگ در سطح طاقه‌های این چشمه زیبای جهان عنوان کرد: تابستان سال گذشته بخشی از طاقه این چشمه زیبا تخریب شد که واکنشی نسبت به این موضوع نشده است.

نبود امکانات اولیه سرویس بهداشتی، نداشتن جاده دسترسی مناسب، نداشتن آب آشامیدنی سالم در کنار چشمه و نداشتن پناهگاه برای اسکان مسافران از دغدغه‌هایی است که مسافران نوروزی چشمه آب معدنی سورت مطرح می‌کنند.

بکر و منحصر به فرد بودن چشمه آب معدنی سورت به تأیید همه مسئولان استانی و کشوری نیز رسیده است و حتی چندین بار مسئولان استان مازندران نیز به این نقطه از کشور سفر کردند و در سفرهای خویش بارها قول بهسازی و ساماندهی این چشمه آب معدنی جهان را داده‌اند.

استاندار مازندران در سفری که به منطقه گردشگری سورت داشت از مساعدت‌های معاون رئیس جمهور برای بهسازی منطقه گردشگری سورت خبر داد.

اما چیزی که در حال حاضر در مازندران باید تعیین تکلیف شود واگذاری بخشی از زمین‌های منابع طبیعی به میراث فرهنگی و گردشگری مازندران است.

این موضوع توسط سیف‌الله فرزانه مدیرکل گردشگری مازندران در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساری مطرح شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: هنوز محدوده‌ای برای سورت مشخص نشده است.

فرزانه با بیان این‌که از طریق منابع طبیعی پیگیری‌های جدی برای تحویل عرصه صورت گرفته است، گفت: اگر این عرصه تحویل داده شود ما آمادگی دیوارکشی را داریم.

این روزها که آمار گردشگران مازندران از هر سو توسط مسئولان استان مازندران رصد می‌شود آیا فردی خبری از مسافران سورت و تعداد بازدید از دومین چشمه زیبا و بکر جهان دارد.

انتهای پیام/86004/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول