اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

بستر نشاط اسلامی در جامعه فراهم شود

خطیب نماز جمعه ساری گفت: باید تلاش شود که بستر شادی و نشاط اسلامی در جامعه فراهم شود.

بستر نشاط اسلامی در جامعه فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور در نماز‌جمعه این هفته مرکز استان مازندران با تبریک آغاز سال 1392 اظهار داشت: عید نوروز، عید ملی و باستانی است و باید تلاش شود که مظاهر شرک، کفر و نفاق در آن وجود نداشته باشد و  بستر شادی و نشاط اسلامی در جامعه فراهم شود.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: سنت‌های نوروزی اگر به سمت مناسبی هدایت شوند بسیار خوب و قابل قبول است و بسیاری از سنت‌های موجود برگرفته از آداب و رسوم اسلامی است به شرطی که این سنت‌ها آلوده به فساد و فحشا نشود.

وی با اشاره به برگزاری نامناسب سنت‌های نوروزی در ترکمنستان یادآور شد: باید تلاش کنیم که سنت‌های نوروزی که در کشور ما اجرا می‌شود با سنت‌های اسلامی تطابق داشته باشد و از هرگونه افراط و تفریط در برگزاری این سنت‌ها جلوگیری شود.

امام جمعه موقت ساری در ادامه با تاکید بر حفظ حرکت سنت‌های اسلامی و توحیدی در جامعه خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید حرمت خدا و سنت‌های توحیدی حفظ شود زیرا که اصلی‌ترین و مقدس‌ترین اصول در جامعه اسلامی حفظ حرمت الهی است.

وی تاکید کرد: حل مشکلات جامعه بشری وابسته به حفظ حرمت و سنت‌های الهی است.

یوسف‌پور رعایت اخلاق اسلامی را یکی از اصول اساسی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی باید خدا بزرگ شمرده شود و سنت‌های الهی مورد تکریم قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در جامعه اسلامی کسی حق ندارد با تقدس‌زدایی و ادعای روشنفکری به جامعه اسلامی لطمه وارد کند، گفت: امروز باید همه تابع ولایت فقیه در جامعه ایران اسلامی باشیم و بدون افراط و تفریط حفظ شان و جایگاه ولایت فقیه را در برنامه کاری خویش قرار دهیم.

یوسف‌پور در ادامه با اشاره به همزمانی برنامه‌های نوروزی و ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

امام جمعه موقت ساری در ادامه با اشاره به اتفاقات سیاسی کشور در سال 91 اظهار داشت: در سال 91 فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی آن طور که باید مورد توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفت.

وی رعایت آداب و اخلاق اسلامی را از اصول سیاسی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در برخی محافل سیاسی کشور شاهد بداخلاقی‌هایی بودیم که نیاز است مسئولان سیاسی به این موضوع توجه کنند.

یوسف پور در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ابعاد نامگذاری سال 92 را در مشهد به خوبی تشریح کردند.

وی تاکید کرد: بیانات رهبر انقلاب در پیام نوروزی و نیز در مشهد مقدس به خوبی توسط خود ایشان تشریح شد و برای موفقیت کشور نیاز است این بیانات در برنامه کاری همه مسئولان نظام قرار گیرد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول