اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی:

نمایش‌های خیابانی نشاط و سرزندگی را به مشهد می‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی گفت: نمایش‌های خیابانی در ایام نوروز هم در فرهنگ‌سازی اجتماعی تاثیرگذار است، هم نشاط و سرزندگی را به مشهد می‌آورد.

نمایش‌های خیابانی نشاط و سرزندگی را به مشهد می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد کمالی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارتباط با آغاز فستیوال نمایش‌های خیابانی شهروندی شهر بهشت در ایام نوروز 92 در سالن جلسات سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی اظهار کرد: فستیوال نمایش‌های خیابانی مشهد با همکاری سازمان همیاری‌های شهرداری مشهد در قالب نمایش‌ها و تئاترهای خیابانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از مهمترین موضوعات این نمایش‌های خیابانی آداب زیارت امام رضا(ع)، فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ میزبانی، احترام به والدین، کسب و کار حلال، صرفه‌جویی، فرهنگ ترافیک، آسیب‌های اجتماعی، احترام به حقوق دیگران، کار و سرمایه ایرانی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، نگهداری اموال عمومی، کارآفرینی و حفاظت از محیط زیست است.

کمالی بیان کرد: فستیوال نمایش‌های خیابانی در دو قالب نمایش بوستانی و نمایش در تقاطع‌های اصلی شهر برگزار می‌شود، همچنین از جمله مهمترین مکان‌هایی که به اجرای برنامه‌ می‌پردازد میدان شهدا است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی با اشاره به مکان‌های اجرای نمایش‌های خیابانی، عنوان کرد: بوستان‌های منطقه‌ای، تقاطع‌های اصلی شهر، میدان شهدا و کمپ‌های اقامتی از جمله مکان‌هایی است که گروه‌های نمایشی به اجرای تئاتر می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: به استثنا روزهای چهارم، پنجم و ششم فروردین‌ماه سال 92 که مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است، مابقی ایام نوروز از 29 اسفندماه سال جاری لغایت 12 فروردین‌ماه سال 92 صبح و عصر در قالب ایستگاه‌های ویژه بهارانه در مناطق شهرداری نمایش‌های خیابانی اجرا می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: روزهای چهارم، پنجم و ششم فروردین‌ماه سال 92 نمایش‌هایی با موضوعات ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مکان‌های اعلام شده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی ادامه داد: بوستان‌های منطقه‌ای که 12 نقطه از شهر را تشکیل می‌دهند، میزبان 20 گروه نمایشی در ایام نوروز هستند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این بوستان‌ها به تماشای تئاترهایی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

وی در ادامه عنوان کرد: بوستان‌هایی که در مشهد به اجرای برنامه می‌پردازند شامل بوستان احمدآباد، حجاب، بولوار طبرسی، بوستان بهشت، امت، مصلی، باغ ملی، بوستان خورشید، چهارراه مخابرات، بوستان گل‌ها، بوستان نیایش و کمپ غدیر است.

کمالی اظهار کرد: اجرای نمایش در تقاطع‌های اصلی شهر هم سبب ایجاد فضایی شاد می‌شود و هم می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی اجتماعی گامی بزرگ در مشهد برداشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه نمایش‌های تقاطع‌ها در زمان پیک ماشین‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: تقاطع مقدم فرودگاه، تقی‌آباد، سه راه خیام، تقاطع قاسم‌آباد، برق، آزادشهر، دانشجو و روزنامه قدس از مهمترین تقاطع‌هایی است که در این ایام نمایش‌های خیابانی اجرا می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقاطع توس، مدرس، لشگر، فرامرز عباسی، قائم، فکوری، صباح، پیروزی، ورزش، مصلی، راه‌آهن، گاراژدارا، رضاشهر و دانشجو از دیگر تقاطع‌های مقصد است.

انتهای پیام/70018/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول