اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

مردم ایران در خط ولایت پایدار هستند

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر حضور حماسه‌ای مردم ایران در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی، گفت: مردم ایران در خط ولایت و رهبری پایدار هستند.

مردم ایران در خط ولایت پایدار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی امروز در نخستین نماز جمعه سال 92، قدرت بازدارندگی انسان در مقابل گناهان را به دلیل صبر و تحملی دانست که خداوند به او عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند مومن را دوست دارد، افزود: مشکلات موجب ساخته شدن انسان می‌شود و باید در مقابل آن صبور باشند.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه بین طبیعت و زنده شدن آن معاد وجود دارد، گفت: هجوم مردم بر گناه و حرام‌خواری دلیل بر صحیح بودن آن نیست و مومن هر کاری را انجام نمی‌دهد.

وی صبر را زینت انسان خواند و تصریح کرد: صبر بر عظمت ایمان می‌افزاید و افرادی که نفس بر آنها حاکم شد گرفتار معصیت می‌شود.

صدیق‌عربانی، درباره نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اذعان کرد: این نامگذاری برای مردم پیام دارد که تولید باید در کشور افزایش یابد.

وی با تصریح بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری بازتاب بین‌المللی داشته است، ابراز کرد: سخت‌گیری دشمنان ملت ایران را آبدیده کرده است.

امام جمعه موقت رشت اعمال تحریم‌ها در عرصه‌های مختلف علیه ایران را موجب پیشرفت این کشور خواند و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مایوس کرده است.

وی حراست از نماز جمعه را مهم دانست و افزود: نماز جمعه جزو ارزش‌های دینی است که باید حفظ شود.

صدیق‌عربانی اضافه کرد: خداوند مومن را با مشکلات زندگی آزمایش می‌کند و صبر در مقابل شهوات نفسانی زیباترین صبر است.

وی در ادامه بهار را فصل کار و تلاش نامید و تصریح کرد: مسئولان استان نسبت به کشاورزان تلاش ویژه داشته باشند.

خطیب موقت رشت پرداخت مطالبات چایکاران را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: مسئولان به چایکاران و پرداخت مطالبات آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و یادآور شد: باید توجه خاصی به ایام فاطمیه شود.

صدیق‌عربانی درباره برگزاری انتخابات آینده ایران، اذعان کرد: مردم ایران در آزمون انتخابات ریاست جمهوری با بصیرت شرکت کرده و دقت کنند که این مسند را به چه کسی بسپارند.

وی با تاکید بر حضور حماسه‌ای مردم ایران در صحنه سیاسی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: ملت ایران در خط ولایت و رهبری قرار دارند و در این راه پایدار هستند.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول