اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کردستان خبر داد

برپایی 15 نمایشگاه‌ صنایع دستی در کردستان / استقبال چشمگیر مردم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به برپایی 15 نمایشگاه صنایع دستی ویژه نوروز در استان از استقبال چشمگیر مردم و گردشگران خبر داد.

برپایی 15 نمایشگاه‌ صنایع دستی در کردستان / استقبال چشمگیر مردم

آرمان وطن‌دوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف استان از 28 اسفند ماه 91 اظهار کرد: طی چند روز گذشته میزان بازدید از این نمایشگاه‌ها بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به برپایی دو نمایشگاه در مرکز استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه نخست در پارک کودک با 60 غرفه و نمایشگاه دوم با 15 غرفه در خانه حبیبی این شهرستان دایر شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کردستان نمایشگاه‌های دیگر استان در روستای پالنگان کامیاران،  جنب دریاچه زریوار مریوان، پارک کودک سقز، بلوار ورودی شهر بانه، و بلوار شهرستان قروه به سمت همدان برپا شده است.

وطن‌دوست با اشاره به کشوری برگزار شدن نمایشگاه‌های استان از حضور فعال دیگر استان‌ها در این نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر غرفه‌های ویژه صنایع دستی شهرهای مختلف، انواع سوغاتی و شیرینی‌های سایر نقاط کشور نیز به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

وی مصنوعات دستی عرضه شده در نمایشگاه‌های نوروزی کردستان را کارهای چوب، گلیم‌بافی، معرق کاری، منبت‌‌کاری، پیکره‌تراشی، لباس‌های محلی، سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی مرتبط با حج عنوان کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به رایگان بودن غرفه‌های ویژه صنایع دستی برای غرفه‌داران اظهار کرد: تنها مبلغی از عرضه کنندگان شیرینی و سوغات اخذ شده است.

وطن‌دوست با تاکید بر اجرای برنامه‌های جانبی در نمایشگاه‌های استان به منظور معرفی آداب و رسوم منطقه کردستان، تصریح کرد: اجرای جنگ‌های شادی، مراسم رقص کردی و چندین برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با آغاز ایام فاطمیه اجرای این برنامه‌ها قطع شده و تنها نمایشگاه دایر خواهد بود، خاطرنشان کرد: به دنبال انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه از قبیل دف‌نوازی و متناسب با این حال و هوا هستیم.

وطن‌دوست در پایان به فرهنگ غنی مردم استان فرهنگی کردستان اشاره کرد و از گردشگران و مسافران خواست تا استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند و در کنار استفاده از جاذبه‌های دیدنی از مصنوعات دستی با ارزش استان نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ نمایشگاه‌های نوروزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا 16 فروردین سال 92 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/79012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول