اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است / برگزاری جشن نوروزی در 100 منطقه کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان را سرزمین شگفتی‌های پنهان نامگذاری کرده‌اند، زیرا متضادهای بسیاری را در این استان می‌توان مشاهده کرد.

کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است / برگزاری جشن نوروزی در 100 منطقه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی در جشن نوروزی صدای بهار در باغ شاهزاده ماهان اظهار داشت: استان کرمان را سرزمین شگفتی‌های پنهان نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: کرمان، سرزمینی است که متضادها را می‌توان در این استان مشاهده کرد، زیرا کوه‌های سربه فلک کشیده و قله‌های مرتفع، طراوت و سرسبزی باغات مرکبات و کلوت‌های شگفت‌انگیز در این استان وجود دارد.

شمس‌الدینی از برپایی نمایشگاه سرزمین سکوت با موضوع کلوت‌های شهداد در باغ شاهزاده ماهان خبر داد و افزود: بازدید از این نمایشگاه برای بازدید عموم رایگان است.

وی با اشاره به اینکه در هر فصل سال می‌توان در استان کرمان چهارفصل سال را مشاهده کنیم، عنوان کرد: استان کرمان سرشار از جاذبه‌های تاریخی از دوران‌های مختلف است.

این مسئول فرهنگی دهکده صخره‌ای میمند با سابقه چند هزار ساله، تمدن هلیل‌رود، ارگ باشکوه بم و ارگ راین را از جمله آثار تاریخی استان کرمان ذکر کرد و گفت: از عهد صفویه و قاجاریه مجموعه‌های دیدنی و خوبی در کرمان وجود دارد که نمونه‌های زیبای معماری ایرانی و اسلامی است.

شمس‌الدینی بیان کرد: در 100 نقطه استان کرمان جشن صدای بهار برگزار می‌شود و نمایشگاه صنایع دستی در قالب 400 غرفه در 11 منطقه استان کرمان دایر شده است و مجموعه برنامه‌هایی از زندگی بومی و عشایری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول