اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان خبر داد

رشد 30 درصدی ورود مسافران نوروزی به کردستان

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از رشد 30 درصدی ورود مهمانان نوروزی به استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 30 درصدی ورود مسافران نوروزی به کردستان

فرهاد میمنت‌‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به تمهیدات ستاد تسهیلات نوروزی استان برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی اشاره و اظهار کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال هتل‌های استان به ظرفیت اسکان 3 هزار و 500 نفر، مهمان‌پذیرها به ظرفیت اسکان یک هزار و 100 نفر و منازل استیجاری نیز با ظرفیت پذیرش 30 هزار نفر آماده اسکان مهمانان نوروزی هستند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از ظرفیت پذیرش و اسکان 29 هزار نفر در کمپ‌های شهرداری و هلال‌‌احمر در سطح استان خبر داد و گفت: امکانات لازم برای اسکان 32 هزار نفر در مهمانسرای ادارات و سالن‌های ورزشی نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود امکان اسکان شبانه بیش از 120 هزار نفر از مهمانان در سطح استان فراهم و بیش از 40 محل موقت اقامه نماز نیز در سطح جاده‌های استان توسط هلال‌احمر و میراث فرهنگی برپا شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از برپایی 45 سفره هفت‌سین در مبادی ورودی و همچنین اماکن پرتردد سطح استان خبر داد و افزود: بیش از 600 هزار بروشور، سی‌دی، کاتالوگ و نقشه نیز تهیه شده که در ایام تعطیلات نوروز توسط هلال‌احمر توزیع می‌شود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه چهار موزه استان  نیز آماده بازدید مهمانان نوروزی است، خاطرنشان کرد: بیش از 15 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان نیز در سطح استان دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و لباس‌های محلی در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از اجرای 825 ساعت برنامه فرهنگی اعم از برگزاری جشن‌ها، موسیقی، رقص محلی و مسابقه در محل اسکان مهمانان نوروزی و نمایشگاه‌های سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: 25 بازارچه سنتی و محل عرضه ارزاق عمومی برای تامین مایحتاج مسافران ایجاد شده است.

وی میزان ورودی مسافران نوروزی به استان کردستان در سال گذشته را بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر عنوان کرد و گفت: رشد 30 درصدی ورودی مسافران در چند روز اخیر نشان از افزایش قابل‌توجه آمار تا پایان تعطیلات نوروزی است.

میمنت‌آبادی در پایان تصریح کرد: استان کردستان به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، بناهای تاریخی و همچنین هم‌مرز بودن با کشور عراق همواره یکی از اولویت‌های سفر مردم نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان است.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول