اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب نخست سال جدید

199 هزار زائر و مسافر در قم اسکان یافتند

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: در شب نخست سال جدید 199 هزار و 949 زائر و مسافر در مکان‌های از پیش تعیین شده شهر مقدس قم اسکان یافتند.

199 هزار زائر و مسافر در قم اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استان قم، محمدحسین امین جعفری با اشاره به اینکه کمیته اسکان یکی از شاخص‌ترین کمیته‌های ستاد تسهیلات زائران استان قم است یادآور شد: وظیفه این کمیته اسکان زائران و مسافران قم است که از آخرین روز سال گذشته کار خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش 4 هزار کلاس در قالب 400 مدرسه برای اسکان زائران فراهم شده است، اظهار داشت: در کنار این کلاس‌ها سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش و نمازخانه‌های مدارس نیز به اسکان زائران اختصاص داده شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران استان قم با بیان اینکه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم زائران و مسافران نوروزی در ورزشگاه‌های شهید حیدریان و رضاییان و طاهریان نیز اسکان داده می‌شوند ابراز داشت: از سوی شهرداری نیز 10 بوستان برای اسکان زائران شهر مقدس قم اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و منازل استیجاری نیز آماده پذیرایی از زائران و مسافران شهر کریمه اهل بیت هستند.

امین جعفری افزود: امامزاده‌ها، برخی از حسینیه‌ها و تکایا و مجتمع امام خمینی جنب گلزار شهدای قم نیز برای اسکان زائران نوروزی آماده شده است.

وی شب گذشته را از استثنائات سال‌های اخیر در قم عنوان کرد و اظهار داشت: شب گذشته جمعا حدود 199 هزار و 949 زائر و مسافر در مکان‌های از پیش تعیین شده در شهر مقدس اسکان یافتند.

رئیس کمیته ستاد تسهیلات زائران استان قم افزود: از این تعداد 68 هزار و 589 نفر از سوی آموزش و پرورش، 39 هزار و 746 نفر از سوی سازمان میراث فرهنگی، 56 هزار و 12 نفر در بوستان‌ها، 16 هزار و 83 نفر در حسینیه‌ها و در مهمانسراهای ادارات و سایر اماکن 15 هزار و 865 نفر اسکان یافته‌اند.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول