اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

برگزاری مراسم تحویل سال در 200 مزار شهید رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در 200 مزار شهید این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم تحویل سال در 200 مزار شهید رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی امروز در جریان بازگشایی موزه میراث روستای گیلان با اشاره به برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در مزار شهدای این شهرستان، اظهار کرد: مراسم ویژه تحویل سال با برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاها، دهستان‌ها، مراکز بخش‌ها و مرکز شهرستان برگزار می‌شود.

وی فرا رسیدن سال نو و تحول طبیعت را جلوه‌ای از شکوه و عظمت بی‌پایان خالق هستی دانست و افزود: امیدواریم در روزهای پایانی سال، با حضور قلبی در کنار قبور مطهر شهدای گرانقدر اسلام، گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شود.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه شهدا در همه جا حضور دارند، گفت: ما که بازماندگان آنها هستیم باید با استعانت از ارواح مقدس شهیدان برای پیروزی کامل انقلاب و اهداف ارزشمند آن گام برداریم

وی، مزار شهدا را زیارتگاه عاشقان خواند و اذعان کرد: اگر سال نو را از این زیارتگاه‌ها آغاز کنیم، سال پربرکتی خواهیم داشت.

عظمتی اذعان کرد: امسال همزمان در تمام گلزارهای شهدای شهرستان، مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدا در هنگام تحویل سال نو صورت می‌گیرد تا یاد شهدا همواره در فضای جامعه زنده بماند.

وی با دعوت از آحاد مردم برای حضور در ویژه برنامه تحویل سال، خاطرنشان کرد: مانند سال‌های گذشته که خانواده‌های شهدا و مردم با نام و یاد شهدا سال جدید خود را با معنویت خاصی آغاز می‌کردند و هنگام تحویل سال در گلزارهای شهدا حضور داشتند، امسال نیز این مراسم معنوی با شور خاصی برگزار می‌شود.

*آمادگی 47 بقعه رشت برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

فرماندار رشت با اشاره به وجود 170 بقعه در این شهرستان، یادآور شد: 47 بقعه بین‌راهی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی، جذب گردشگران و فراهم آوردن زمینه‌ مناسب برای اقامت آن‌ها را از مهم‌ترین اهداف ستاد تسهیلات نوروزی در رشت نامید و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه‌جانبه‌ دستگاه‌های ذیربط بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم.

عظمتی متذکر شد: با توجه به وجود مراکز اقامتی و آثار متعدد گردشگری و تاریخی در رشت، حضور بیشتر مسافران و گردشگران در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول