اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی خبر داد

حضور 565 ناظر برای نظارت و بازرسی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: در ایام نوروز، 565 ناظر برای بازرسی و نظارت از واحدهای مختلف سطح استان خراسان‌رضوی فعال هستند.

حضور 565 ناظر برای نظارت و بازرسی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مومنی ظهر امروز در آستانه فرارسیدن سال جدید و تعطیلات نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی، خدمات و امکانات ویژه‌ای را برای مسافران و گردشگران در نوروز 92 در نظر گرفته است.

وی افزود: در حوزه ارائه تسهیلات به زائران و مسافران نوروزی، خدمات و تدابیر ویژه‌ای در حوزه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی به کار گرفته‌ شده است.

مومنی با بیان اینکه تعداد 110 پایگاه انتظامی ناجا در سطح خراسان‌رضوی آمادگی ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزی را دارد، خاطرنشان کرد: 37 پایگاه‌ امدادی هلال‌احمر و 163 پایگاه امداد پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در سطح خراسان‌رضوی برای ارائه خدمات و تسهیلات به زائران نوروزی آماده هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 520 داروخانه شبانه‌روزی،‌ 73 بیمارستان و درمانگاه‌های فعال با کشیک نوروزی و 960 خانه بهداشت در ایام نوروز خدمت‌رسان حوزه بهداشتی به زائران هستند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی با اشاره به تمهیدات امنیتی برای زائران نوروزی، تأکید کرد: در حوزه خدمات انتظامی و قضایی، 55 قضات کشیک فعال و 30 شورای حل اختلاف‌ در ایام نوروزی در سطح استان فعال هستند.

مومنی ادامه داد: همچنین تعداد 85 پایگاه امداد خودرو و 85 شرکت بیمه آماده ارائه خدمات در نوروز 92 به زائران و گردشگران است.

وی تأکید کرد: در حوزه خدمات‌رسانی و راهنمای مسافران، 200 هزار پایگاه اطلاع‌رسانی، کیوسک، تلویزیون‌های شهری و بروشور آماده شده که این تعداد در ایام نوروزی قابل افزایش است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از حضور 565 ناظر برای نظارت و بازرسی در ایام نوروز خبر داد و اذعان داشت: این تعداد ناظر از سوی تأسیسات و مؤسسات گردشگری، ‌سازمان بازرگانی خراسان‌رضوی برای نظارت بر اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی و در حوزه نظارت و بازرسی با ستاد تسهیلات نوروزی مشارکت می‌کنند.

مومنی، تعداد موزه‌های فعال در ایام نوروزی برای بازدید علاقه‌مندان را 32 موزه اعلام کرد و گفت: در حوزه خدمات رفاهی، 40 سفره هفت‌سین، 65 بازارچه سنتی و محل‌های ارزاق عمومی، 32 ایستگاه صلواتی رایگان و دیگر امکانات رفاهی برای ارائه تسهیلات به زائران تدارک دیده شده است.

گفتنی است؛ ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و از طریق سایت razavi-chti.ir شکایات را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/70005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول