اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نوروز

جشنواره ملی صدای بهار در اراک آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره ملی صدای بهار و چهارمین نمایشگاه نوروزی صنایع دستی استان مرکزی از امروز به مناسبت نوروز همزمان با سراسر کشور در اراک آغاز شد.

جشنواره ملی صدای بهار در اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک در این جشنواره که در موزه مفاخر اراک با اجرای موسیقی آیینی و محلی کردستان اجرا شد، موسیقی سنتی و آیینی استان‌های زاگرس‌ نشین توسط گروه‌های موسیقی محلی اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره به منظور استقبال از بهار و در آستانه نوروز 92 از 27 اسفند (امروز) آغاز و تا هفدهم فروردین ماه ادامه دارد.

مجتبی رضوانی اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه معرفی فرهنگ، ظرفیت‌های گردشگری استان و معرفی صنایع دستی و سوغات استان و ایجاد فضای شاد در آستانه نوروز است همچنین علاوه بر موزه مفاخر اراک در پارک‌های امیرکبیر، آزادی و میدان امام خمینی و شهرهای دلیجان، ساوه و شازند نیز این برنامه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مدت برپایی این جشنواره موسیقی آیینی و بازی‌های محلی استان‌های زاگرس‌نشین چون کردستان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان به صورت زنده اجرا می‌شود.

رضوانی افزود: اجرای این برنامه فرهنگی با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه در دو بخش برگزار می‌شود که در بخش اول تا چهارم فروردین اجرای موسیقی است و از پنجم فروردین در ایام فاطمیه برنامه‌هایی چون نقالی، تعزیه و پرده‌خوانی و متناسب با ایام برای مسافران و بازدیدکنندگان و نیز شهروندان علاقمند برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت برنامه‌های جشنواره صدای مهر هر روز با حضور گروه موسیقی یکی از استان‌ها صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 15 تا اذان مغرب پذیرای علاقمندان است.

وی همچنین از برگزاری جشن تحویل سال نو در مصلی بیت‌المقدس خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه دعای تحویل سال نو با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رضوانی  از برگزاری مراسم استقبال از میهمانان نوروزی به استان در اول فروردین 92 در میدان امام خمینی(ره) اراک (سه راه خمین) خبر داد و افزود: در این آیین با حضور گروه‌های موسیقی و برخی مسئولین استان از میهمانان استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/87002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول