اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون موزه‌های آستان قدس رضوی خبر داد

نمایش فرش‌های اهدایی مقام معظم رهبری در موزه‌‌ آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: معاون موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: پنج فرش اهدایی مقام معظم رهبری به مناسبت ایام عید نوروز در موزه‌‌ فرش آستان قدس رضوی نمایش داده می‌شوند.

نمایش فرش‌های اهدایی مقام معظم رهبری در موزه‌‌ آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن امیری‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سالیان متمادی تعداد زیادی از اشیای ارزشمندی را که ارادتمندان ایرانی و همچنین سران کشورهای مختلف به ایشان اهدا کرده‌اند، به موزه‌‌ی مرکزی آستان قدس رضوی هدیه کرده‌اند.

وی افزود: به همین منظور در سال 73 طبقه‌ همکف ساختمان گنجینه‌ قرآن و نفایس به این اشیا اختصاص پیدا کرده و به عنوان گنجینه‌ی هدایای مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد.

معاون موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: در همین راستا با توجه به توسعه‌ فضای نمایشی اشیا و همچنین افزایش نمایش اشیای جدید در گنجینه‌ هدایای مقام معظم رهبری به مناسبت ایام سال نو صورت گرفته است.

امیری‌نیا خاطرنشان کرد: پنج فرش ارزشمند اهدایی ایشان در طبقه‌ نخست موزه‌ فرش آستان قدس رضوی به صورت ویژه به نمایش درمی‌آید.

وی تصریح کرد:‌ طرح آماده‌سازی این فرش‌ها برای تمهیدات حفاظتی و همچنین جلوگیری از آسیب‌دیدگی به هنگام نمایش اجرا شده و فعالیت‌هایی از جمله تمیزکاری،‌ آسترزنی، روشویی در صورت لزوم و دوخت نوارهای ولکرو برای نصب بر روی سازه‌ها انجام شده است.

معاون موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به مشخصات و ویژگی‌های فرش‌های یاد شده افزود:‌ فرش‌ الرحمن اهدایی جمعی از بازاریان تهران، قالی ترکمن اهدایی بدری محمداوف، رئیس جمهور ترکمنستان، قالی واگیره‌ای اهداشده توسط حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان از فرش‌های به نمایش گذاشته شده است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین قالیچه‌ی لچک ترنج افشان و قالی طرح محرمات اهدایی حیدر علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان از قالی‌هایی است که در این بخش از موزه‌ی فرش آستان قدس رضوی نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/70004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول