اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

آمادگی موزه تاریخ طبیعی گیلان در نوروز 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از آمادگی موزه تاریخ طبیعی استان در این اداره کل برای بازدید مسافران نوروزی خبر داد.

آمادگی موزه تاریخ طبیعی گیلان در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس امروز در مراسم راه‌اندازی ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار هر یک از نواحی اقلیمی کشور تجلی بهار را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی برخوردار است.

وی ارائه خدمات زیست‌محیطی را یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین خدمات به مسافران نوروزی دانست.

این مسئول افزود: آگاه کردن مسافران با سیمای زیست بوم گیلان و تهدیدها و فرصت‌های نهفته در این منطقه می‌تواند نگاه جدید رفتاری تولید کند تا حساسیت اکوسیستم‌های منحصر به‌فرد با دقت فراوان به مسافران منتقل شود و رفتاری در خور این حساسیت از مسافران سر بزند.

وی از جمله عملکردهای مهم ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان را حضور کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل برای ارائه توضیحات و توصیه‌های لازم پیرامون ارزش‌های محیط زیستی عنوان کرد.

عبدوس ادامه داد: حفاظت، معرفی مناطق و تنوع زیستی آنها، معرفی جاذبه‌های طبیعی استان به‌ویژه در حوزه مناطق چهارگانه محیط زیست را از دیگر عملکرد ستاد مذکور ذکر کرد.

وی از آمادگی اکوپارک لوندویل آستارا برای بازدید عموم مردم خبر داد و یادآور شد: حضور گوزن‌های زرد و مرال‌ها در این مکان می‌تواند صحنه‌های زیبای طبیعت را باز آفرینی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، آمادگی تسهیلات طبیعت‌گردی پناهگاه حیات‌وحش سلکه برای پرنده‌نگری در صومعه‌سرا را از دیگر عملکرد ستاد نوروزی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: موزه تاریخ طبیعی گیلان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بازدید عموم مردم آماده است.

عبدوس گشت‌های منظم یگان حفاظت برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و برخورد با متخلفان، تهیه و توزیع کیسه زباله و بروشورهای هشدار دهنده برای پاکیزه نگه داشتن چشم‌اندازهای استان را از دیگر خدمات نوروزی اداره کل محیط زیست استان ذکر کرد.

وی متذکر شد: مجموعه این تلاش‌ها برای انتقال مفاهیم زیستی به مخاطبان و ایجاد فضای دلپذیر برای بازدید کنندگان از گیلان است.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول