اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان قدس رضوی:

تکریم و احترام زائران در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائران باید در برخورد با اقشار مختلف رانندگان، بازاریان، هتل‌داران و تمام دست‌اندرکاران تسهیلات زائران، احساس کنند که مورد تکریم و احترام قرار دارند.

تکریم و احترام زائران در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ ‌طبسی ظهر امروز در دیدار استاندار و اعضای ستاد تسهیلات زائران نوروزی استان اظهار کرد: باید خدمات به زائران به گونه‌ای باشد که آنها احساس کنند در فضایی امن، آرام و مطمئن حضور دارند و می‌توانند بهترین بهره‌برداری معنوی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فضا باید به گونه‌ای باشد که به زائران اجحافی نشود، گفت: زائران باید در برخورد با اقشار مختلف رانندگان، بازاریان، هتل‌داران و تمام دست‌اندرکاران تسهیلات زائران، احساس کنند که مورد تکریم و احترام قرار دارند.

واعظ‌ طبسی خاطرنشان کرد: آنها در مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایگاه مهم معرفتی و اعتقادی و مهم‌ترین مرکز انتقال مبانی اسلامی انتظار دارند یک هدیه خوب و معنوی بگیرند و به عنوان سوغات سفر با خود همراه سازند.

وی با بیان اینکه هرگز نباید اتفاقی بیفتد که ذهن زائر را مکدر کند، تصریح کرد: زائران باید احساس کنند فضای شهر و برخورد مردم مشهد با آنها بهتر از هر جایی است و نه تنها به آنان اجحافی نمی‌شود، بلکه تمامی امکانات و تسهیلات موردنیاز مانند بهداشت، خدمات، تأمین مایحتاج و نیازهای ضروری، تردد سهل و آسان نیز فراهم شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید بدانیم در حال انجام چه کار مهمی هستیم و چه پاداشی در انتظار ماست، عنوان کرد: براساس حدیثی از امام صادق(ع)، پاداش انسانی که نیاز برادر مؤمن خود را برآورده می‌سازد، ده‌ها برابر بالاتر از ثواب حج است، حال اگر این انسان، زائر امام رضا(ع) باشد که دیگر تکلیفش معلوم است.

وی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی خوب و تلاش‌های ارزنده همه دست‌اندرکاران برای پذیرایی از زائران نوروزی تصریح کرد: اگر می‌شد با چشم دل طواف ملائک و فرشتگان الهی را حول این مضجع منور و تکریم و احترام پیامبران را بر آن دید، طبعاً بیش از این زحمات و سختی خدمت‌رسانی را به جان می‌خریدیم و تلاش می‌کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصادف شدن ایام فاطمیه با نوروز افزود: احترام به ساحت مقدسه حضرت

فاطمه زهرا(س) باید مورد توجه باشد و از طرف دیگر نیز نباید عید مردم را به عزا تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: عصر روز سی‌ام اسفند مراسم سال تحویل در حرم مطهر را داریم و عصر روز یکم فروردین نیز مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب است، بنابراین از روز دوم فروردین به بعد کم‌کم باید حواس‌مان متوجه فاطمیه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه در مشهد بهترین هدیه معنوی را می‌توان برای زائران درنظر گرفت، گفت: بهترین هدیه، همان برداشت‌های درست و تبیین اسلام ناب و بینش عمیق اسلامی به ویژه به زائران نوجوان و جوان است.

واعظ‌طبسی یادآور شد: آستان قدس رضوی در این زمینه تلاش‌های زیادی داشته و استانداری، شهرداری، صدا و سیما و سایر نهادها نیز می‌توانند مثمرثمر باشند.

وی افزود: شهرداری در کنار ایجاد این مناظر پرطراوت می‌تواند به انحاء مختلف به ایام فاطمیه هم بپردازد و صدا و سیما نیز بهترین وسیله‌ برای بیان این مفاهیم به شمار می‌رود و انشاالله با تلاش بیشتر دوستان صدا و سیما و برنامه‌های قوی و جذاب بتوانند شرایطی معنوی را برای مخاطبان فراهم کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور میلیونی زائران، ضرورت توجه ویژه به مسائل بهداشتی و درمانی را یادآوری کرد و گفت: آستان قدس رضوی نیز علاوه بر تجهیز اورژانس بیمارستان رضوی، دارالشفای امام را نیز با کمترین تعرفه و بهترین خدمات برای خدمات‌رسانی به زائران فعال کرده است.

واعظ‌ طبسی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سال نو و آغاز تحول طبیعت، با یک تحول عمیق، اصولی و گسترده در مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی همراه و سالی سرشار از محبت، صمیمیت و مهربانی در انتظارمان باشد.

انتهای پیام/70003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول