اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور طلاب و روحانیان

جشن میلاد حضرت زینب (س) در شاهرود برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن میلاد حضرت زینب (س) با حضور باشکوه طلاب و روحانیان در شاهرود برگزار شد.

جشن میلاد حضرت زینب (س) در شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در این مراسم که ظهر امروز با حضور بیش از 150 نفر از طلاب زن در حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) شاهرود برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن برگزاری جشن، از برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا شده در این مراسم، استفاده کردند.

زهرا لطفی، مسئول برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در شاهرود در حاشیه این مراسم، هدف از برگزاری این جشن را گرامیداشت میلاد ام المصائب، زینب کبری (س) عنوان کرد.

وی افزود: در آستانه سال نو، جشن میلاد عقیله بنی هاشم (س) با هدف ترویج فرهنگ دینی و تعظیم شعائر اسلامی برگزار شد و سخنران مراسم درباره فضائل ایشان سخنانی ایراد کرد.

مسئول برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در شاهرود اظهار داشت: تهیه بروشور با عنوان «میلاد نور»، برگزاری مسابقه از زندگی حضرت زینب (س) و اهدای جایزه به برگزیدگان و تجلیل از مادر سه شهید به عنوان اسوه‏های صبر زینبی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، حضرت زینب (س) روز پنج جمادی‏الاول در مدینه به دنیا آمد و از القاب ایشان، عقیله بنی هاشم، عقیله الطالبین، عارفه، عالمه، کامله و عابده آل علی (ع) را می‌توان نام برد.

«زینب» را مخفف «زین اب» دانسته‌اند که زینت پدر است.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول