اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

«روز مبلغات» می‌تواند به‌عنوان روز میلاد حضرت زینب نامگذاری شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: «روز مبلغات» می‌تواند به‌عنوان روز میلاد حضرت زینب (س) نامگذاری شود.

«روز مبلغات» می‌تواند به‌عنوان روز میلاد حضرت زینب نامگذاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شب گذشته مراسم باشکوه جشن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) با حضور آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و جمع کثیری از مردم مومن و ولایی این شهرستان در مصلی بزرگ صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این مراسم طی سخنانی با توصیف ویژگی‌های این بانوی بزرگ جهان اسلام گفت: دوران بسیار کوتاهی پس از وفات پیامبر (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) در دنیا حضور داشتند و این دوران حضرت زینب (س) نقش پرستاری برای مادر را داشتند که ایشان را برای ادامه حرکت و مجاهدت در راه خدا و استقبال از مشکلات و مصائب زندگی آماده ساخت.

وی در ادامه افزود: حضرت  فاطمه (س) در غم از دست دادن پدری چون رسول خدا (ص) و حمایت‌های او هرگز تبسم نکرد و همواره زندگی ایشان همراه با اشک و ناله و آه بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: حضرت زینب (س) در این دوران کنار مادر بود و همه این ناملایمات بر قلب کوچکش فرود می‌آمد و از مادر پرستاری می‌کرد زمینه‌ای برای پرستاری از اهل بیت پیامبر (ص) در کربلا باشد.

وی با بیان نقش ویژه تبلیغی حضرت زینب (س) نیز گفت: حضرت زینب (س) خطبه مادرش در مسجد رسول در دفاع از حقوق اهل بیت علیهم‌السلام و فدک را به یاد داشت و خود در آینده راوی این خطبه بود و این‌ها زمینه‌هایی برای سخنان ایشان در بازار کوفه و کاخ ابن زیاد و یزید بود که ظلم آنان را برملا سازد و از اسلام و ولایت دفاع کند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: اگر نبود خطبه‌ها و تبلیغات این بانوی بزرگ، کربلا در کربلا می‌ماند و این‌گونه درخشندگی نمی‌یافت، بنابراین اگر قرار باشد نام دیگری علاوه بر روز پرستار بر روز میلاد این بزرگوار قرار داده شود باید «روز مبلغات» باشد.

انتهای پیام/2462/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول