اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حضرت زینب(س) پیروی از ولایت را در اولویت قرار داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) پیروی از امام و ولایت را در تمام شئون زندگی در اولویت قرار داد و امام زمان خود را شناخت و پایبند به سیره، روش و منش امام دوران بود.

حضرت زینب(س) پیروی از ولایت را در اولویت قرار داد

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: زینب کبری(س) وفادار، اسلام‌شناس، عالم و محدثه بود و در صحنه‌های مختلف در راستای مبارزه با ظلم و ستم طاغوت‌ها و اعتلای دین مبین اسلام، ترویج معارف الهی و قرآنی اقدامات گسترده‌ای در تاریخ داشت.

وی با تأکید بر الگوبرداری از حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار در صحنه کربلا از ابتدا تا انتها حضوری شجاعانه، جدی، التیام‌بخش و آرام‌بخش داشت.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) همواره همراه امام بود و همچنین اذن همسر خود را برای یاری و همراهی امام حسین(ع) دریافت کرد بنابراین این وفاداری زینب(س) به امام خود برای همه زنان عالم درس تمام عیار است.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) پیروی از امام و ولایت را در تمام شئون زندگی در اولویت قرار داد و امام زمان خود را شناخت و پایبند به سیره، روش و منش امام دوران بود.

موسوی با تأکید بر درس‌آموزی از زینب کبری(س) گفت: حفظ حریم محرم و نامحرم و طرز معاشرت با نامحرم در سیره و شخصیت حضرت زینب(س) وجود داشت.

وی رعایت حدود شرعی، معارف اسلامی، پایبندی به عبادات، معارف اسلامی و زهد و تقوا را از جمله ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) ذکر کرد که می‌توان از آنها الگوبرداری داشت.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط از احکام الهی سرپیچی نکرد و تکلیفش را بر همه چیز مقدم داشت.

وی یادآور شد: زینب کبری(س) در زمینه معرفی دین و افشای دستگاه ظلم و ستم کوتاهی نکرد و چهره ظلم را نمایان کرد و اهل بیت(ع) و دین اسلام را در خطبه‌ها و مجالس به مردم شناساند.

موسوی با بیان اینکه قیام عاشورا وامدار زینب کبری(س) است گفت: خطبه‌های این بانوی بزرگوار علت ماندگاری عاشورا است و در همین زمینه مصائب و سختی‌های فراوانی از سوی دستگاه ظلم به وی وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) پیام‌آور صبر، علم و حدیث بود که برای همه اعصار الگویی برای معرفی دین و رونمایی از چهره باطل و وفاداری به امام زمانش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول