اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

امپراطوری کاذب مالی در ادارات شکسته شود

استاندار بوشهر گفت: امپراطوری کاذب مالی باید در دستگاه‌های دولتی و استانداری شکسته شود، چرا که بروز برخی مشکلات در این دستگاه‌ها نشان از ضعف امور مالی است.

امپراطوری کاذب مالی در ادارات شکسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند در نشست با کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی منبعث از این معاونت هستند، گفت: کارشناس‌ترین افراد در حوزه اقتصاد، برنامه ریزی و بودجه در معاونت برنامه ریزی فعالیت می‌کنند و به طور واقعی مغز متفکر استان است.

از ظرفیت‌های موجود استان بوشهر به خوبی استفاده نشده است

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های بسیار خوب و قوی برخوردار است، گفت: از بسیاری ظرفیت‌های استان بوشهر که در توسعه همه جانبه این استان نقش بسزایی دارد، استفاده نشده است و نگاه واقعی و منطقی برای بهره برداری از ظرفیت‌ها نشده است.

استاندار بوشهر گفت: از ظرفیت‌های نفت،گاز، پتروشیمی، نخیلات، شیلات، کشاورزی، تجارت، صیادی، پرورش میگو، نیروگاه اتمی، بنادر، همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر برای توسعه استان استفاده نشده است، در حالی که برخی از استان‌ها که دارای کمترین ظرفیت اقتصادی هستند، توسعه و رشد قابل توجهی کرده‌اند.

هزینه 2500 میلیارد تومانی برای توسعه استان بوشهر

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته بیش از 2500 میلیارد تومان صرف عمران و آبادانی استان شده است، گفت: صرف این میزان اعتبار باید چهره استان را در بسیاری از شاخص‌ها تغییر دهد، ولی متاسفانه با اجرای پراکنده طرح‌ها روند اجرایی طرح‌ها برای مردم راضی کننده نیست.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه برنامه پنج ساله استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعریف می‌شود، تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی باید هدفدار اختصاص یابد که شاهد بروز برخی از مشکلات در دستگاه‌ها نباشیم.

حسنوند ساخت سالی حداقل 500 واحد مسکونی رایگان برای محرومین را کاری بسیار آسان دانست و گفت: برای تحقق فرمان امام راحل برای خانه دار کردن محرومین می‌توان با اختصاص سالانه پنج میلیارد تومان از راه‌های مختلف به این مهم لبیک گفت.

تقویت امور مالی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

وی بر تقویت بدنه کارشناسی استان تاکید کرد و افزود: با تقویت بدنه کارشناسی استان بسیاری از مشکلات که امروز گریبانگیر آن هستیم، برطرف می‌شود و شاهد رشد و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سرعت فعالیت‌ها در اجرا بالا نیست، گفت: از زمان حضورم در استان بر فعالیت 20 ساعته در شبانه روز برای جبران مشکلات گذشته تاکید کرده‌ام و امروز مدیری در این تیم می‌تواند حضور داشته باشد که بتواند همپای استاندار فعالیت و تلاش کند.

حسنوند بر ارتباط بیشتر مدیران با مرکز کشور برای جذب اعتبارات ملی تاکید کرد و افزود: استان بوشهر امسال در جذب اعتبارات ملی جز آخرین استان‌ها بوده و این نشان می‌دهد که فعالیت مدیران در حوزه فعالیتشان مطلوب نبوده است.

وی بر تقویت امور مالی دستگاه‌های اجرایی و استانداری بوشهر تاکید کرد و گفت: امپراطوری کاذب مالی باید در دستگاه‌های دولتی و استانداری شکسته شود، چرا که بروز برخی مشکلات در این دستگاه‌ها نشان از ضعف امور مالی است.

قیمت کالاهای خارجی در بوشهر باید کاهش یابد

استاندار بوشهر با بیان اینکه قیمت کالا به ویژه کالاهای خارجی باید در استان بندری بوشهر نسبت به دیگر نقاط ایران کاهش داشته باشد، گفت: با اعمال تعرفه‌های جدید، اقلام خوراکی باید در استان بدون تعرفه گمرکی وارد شود و امید می‌رود این استان در این بعد به جایگاه واقعی خود برسد.

حسنوند همچنین بر تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی ادارات به‌ویژه استانداری بوشهر تاکید کرد و از معاونت برنامه ریزی خواست در این زمینه اقدام کند. 

سند چشم انداز توسعه بازنگری می‌شود

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر نیز پیوند با ماموریت‌های سه گانه آمار، برنامه ریزی و بودجه را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: با ایجاد این پیوند بودجه‌ها براساس برنامه ریزی تدوین می‌شود که آمار حاصله از آن می‌تواند نتیجه بخش باشد.

رضا عوض پور تاکید کرد: قطعا بر اساس این طرح سند چشم انداز توسعه بازنگری می‌شود و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده بهینه خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر به‌گونه‌ای است که در کوتاهترین زمان با کار کارشناسی و برنامه ریزی مدون می‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت.

انتهای پیام/66006/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول