اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

2582 دانش‌آموز زیر پوشش مراکز استعدادهای درخشان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از پوشش 2 هزار و 582 نفر دانش‌آموز در مراکز استعدادهای درخشان در استان اردبیل خبر داد.

2582 دانش‌آموز زیر پوشش مراکز استعدادهای درخشان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری و نظارت بر آزمون‌های استعدادهای درخشان اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برگزاری آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت این تعداد دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده به بیش از 3 هزار و 935 نفر ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه در رشته‌های علوم انسانی نیز جذب دانش‌آموزان نخبه در مراکز استعدادهای درخشان در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر توجه جدی به توسعه مدارس استعدادهای درخشان هم به جهت کمی و کیفی داشتیم به طوریکه مجموع دانش‌آموزان زیر پوشش ما در این مدارس رو به افزایش است.

محمودزاده فعالیت چهار مرکز در مقطع راهنمایی با 681 دانش‌آموز در شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر را به همراه فعالیت 12 مرکز متوسطه یادآور شد و بیان کرد: در این مدارس بیش از 900 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که این مدارس در اردبیل، پارس‌آباد،‌ خلخال، گرمی و مشگین‌شهر واقع شده‌اند.

این مسئول گفت: در سال تحصیلی آینده هشت باب مرکز استعدادهای درخشان در مقطع راهنمایی در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر دایر می‌شود.

وی ظرفیت جذب دانش‌آموزان را در این مراکز یک‌هزار و 147 دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: 12 مرکز آموزشی متوسطه نیز با 2 هزار و 788 دانش‌آموز در اکثر شهرهای استان فعالیت خودشان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار گرایش دانش‌آموزان نخبه و با استعداد استان به رشته‌های علوم انسانی یک گرایش جدی را نیز به هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش شاهد هستیم که امیدواریم این ظرفیت نیز همچنان ارتقا یابد.

محمودزاده در ادامه به جایگاه و اهمیت مراکز آموزشی خاص و همچنین دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان از ضروریات جامعه برای تربیت معلمان فرهیخته است.

وی بیان کرد:‌ انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حرکت به سمتی باشد تا هم مراکز دانشگاهی فرهنگیان توسعه یافته و هم خروجی آن تربیت و ارتقای شاخص‌های معلم فرهیخته و کار بلد باشد.

انتهای پیام/62006/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول