اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید تویسرکان:

80 درصد گلزار شهدای تویسرکان ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید تویسرکان، با اشاره به اینکه 90 گلزار شهید مشتمل بر 696 مزار در تویسرکان وجود دارد، گفت: 80 در صد گلزارهای شهدای تویسرکان ساماندهی شده است.

80 درصد گلزار شهدای تویسرکان ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد داوری بعد از ظهر امروز در مراسم دیدار فرماندار با کارکنان بنیاد شهید این شهرستان با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران یک افتخار است، افزود: کار در بنیاد شهید توفیقی معنوی است و خدمت در این راستا بهترین نعمت محسوب می‌شود.

وی تعداد شهدای شهرستان را 750 نفر اعلام کرد و افزود: تویسرکان در طول هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 461 جانباز پنج تا 75 درصد، 48 آزاده، هشت شهید گمنام و 20 شهید سردار تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان در خصوص فعالیت حوزه تعاون ـ بهداشت و روان با اشاره به برگزاری سه مرحله کمیسیون پزشکی مشاوره تعیین درصد برای 120 نفر، ابراز داشت: پایش سلامت ایثارگران( ویزیت در منزل یا مطب) یک هزار و 220 مورد، بیمه طلایی درمانی 3 هزار و 453 نفر، برگزاری کمیسیون حالت اشتغال جانبازان 75 مورد و تأ‌یید 44 نفر در کمیسیون مشاوره شهرستان از اقدامات این نهاد در این بخش به شمار می‌شود.

وی پرداخت تسهیلات و خرید مسکن ایثارگران را 74 فقره اعلام کرد و بیان کرد: حل و فصل مشکل طرح مسکن مهر شاهد و معرفی 57 نفر از افراد متقاضی، واگذاری زمین به جامعه هدف واجد شرایط به صورت مشاعی به 92 نفر و تعویض پلاک خودرو جانبازان 50 درصد به بالا 40 مورد ارائه خدمات در سال جاری به خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان بوده است.

داوری به سرکشی از خانواده ایثارگران به تعداد 972 مورد در قالب طرح سپاس اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های ازدواج، اشتغال و تحصیل 147 مورد، 28 مورد کارگروه مددکاری و کلاس‌های آموزش خانواده برای 80 نفر در سال جاری انجام شده است.

وی ابراز داشت: اردوی سه مرحله‌ای فعالان قرآنی همسران شاهد و ایثارگر، جانبازان، دانش‌آموزی و برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن، اعزام والدین به مکه معظمه، برنامه پیاده‌روی در دو مرحله برای 150 نفر، بهره‌مندی 234 دانشجو و طلبه و 72 نفر دانش‌آموزی از خدمات و کمک‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان، از برگزاری 25 یادواره شهدا توسط بنیاد شهید در سطح شهرستان خبر داد و افزود: تهیه و تکثیر 400 وصیت‌نامه شهدا، ترویج و تحویل به علاقه‌مندان، برگزاری مراسم پدران آسمانی و اجرای برنامه‌هایی در مناسبت‌های خاص در این اداره انجام گرفته است.

وی تعهد اشتغال بنیاد شهید تویسرکان را 62 شغل عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری 98 اشتغال برای افراد متقاضی ایجاد و در سامانه ثبت شده است.

داوری با اشاره به اینکه 90 گلزار شهدا مشتمل بر 696 مزار در تویسرکان وجود دارد، تصریح کرد: 80 درصد گلزار شهدا یعنی 66 گلزار شامل 552 مزار ساماندهی شده و دو گلزار با 63 مزار در سرکان و عین‌آباد در دست اقدام قرار دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فقط 20 درصد از مزار شهدا در شهرستان ساماندهی نشده است، گفت: ساماندهی 22 گلزار با 81 مزار شهید در سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/89010/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول