اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح نوروزی امسال

5 هزار همیار پلیس در یزد فعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: 5 هزار همیار پلیس در طرح نوروزی امسال با پلیس راهور این استان همکاری دارند.

5 هزار همیار پلیس در یزد فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،‌ اردوان قاسمی در نشستی خبری اظهار داشت: برای اجرای بهینه این طرح، همکاری لازم با آموزش و پرورش استان یزد برای آموزش این همیاران صورت گرفت و دانش‌آموزان به صورت مداوم آموزش‌های لازم را در طول سال فرا گرفتند.

وی با تاکید بر اجرای طرح همیار پلیس ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری کودکان بر عملکرد والدین خود در حیطه انضباط اجتماعی و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها در مورد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اجرای طرح همیار پلیس موفق بوده است.

سرهنگ قاسمی افزود: همیاران پلیس با مواجه شدن با تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به والدین خود تذکر می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح نوروزی پلیس بیان داشت: در این مرحله حضور پلیس در نقاط حادثه‌خیز استان و معابری که در این ایام طی دو سال گذشته پر خطر بوده‌اند، زیر ذرهبین پلیس خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت 33 گشت نامحسوس پلیس بیان کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی و مسافرپذیر بودن یزد به خاطر ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی، لازم است تا برای پیشگیری از بروز حوادث حضور جدی‌تری داشته باشیم.

قاسمی همچنین از یک‌طرفه شدن برخی خیابان‌ها در ایام نوروز خبر داد و افزود: با هدف کاستن از بار ترافیکی داخل شهر و شلوغی موجود در خیابان‌های مرکزی و بافت قدیم شهر از جمله خیابان قیام از تاریخ 28 اسفند ماه به صورت یک‌طرفه خواهند شد.

وی یادآور شد: در خیابان‌هایی که یک‌طرفه می‌شوند مسیری ویژه برای عبور اتوبوس‌های شرکت واحد در نظر گرفته شده تا شهروندان در عبور و مرور در این خیابان‌ها مشکلی نداشته باشند.

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به شروع سفرهای نوروزی و تاکید بر برنامه داشتن در طول سفر گفت: سفرهای نوروزی از عصر پنج‌شنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم از روز دوشنبه به اوج خود برسد.

وی توصیه کرد: رانندگان باید در نوروز توجه کنند وقت بیشتری را به سفر اختصاص دهند و با توجه به حجم گسترده سفرهای نوروزی سه برابر زمان عادی برای سفر خود وقت در نظر بگیرند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه مردم مهم‌ترین عامل در کاهش تلفات رانندگی هستند، افزود: اگر قوانین را رعایت کنیم و شتاب و عجله نداشته باشیم سوانح به حداقل خود می‌رسد.

وی همچنین نقش رسانه‌ها در زمینه آگاهی‌‌بخشی به جامعه همچنین فرهنگ‌‌سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را یادآور شد و تصریح کرد: هدف اصلی ما پیشگیری از وقوع حوادث است که با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حضور گسترده به این امر دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول