اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد

فعالیت 200 هزار دانش‌آموز قزوینی در قالب طرح «همیار پلیس»

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از همکاری 200 هزار دانش‌آموز و 14 هزار معلم و کارمند در ایام تعطیلات نوروز در قالب طرح «همیار پلیس» با پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خبر داد.

فعالیت 200 هزار دانش‌آموز قزوینی در قالب طرح «همیار پلیس»

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کاظم زمانی در مراسم طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن همایش کانون رشد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در تربیت کودکان و نوجوانان باید مد نظر قرار گیرد، این است که از هم‌اکنون باید برای زندگی با نشاط، سالم و درست آماده شوند.

وی افزود: برای ایجاد این آمادگی نیز باید مهارت‌های لازم به آنها آموزش داده شود تا به توانمندی مورد نیاز برای داشتن زندگی با نشاط دست یابند.

این مسئول عنوان کرد: از جمله مهارت‌هایی که کودکان باید مهارت‌های لازم را در آن داشته باشند، رعایت قوانین و مقررات حاکم بر جامعه، اجرای این قوانین و مقررات و کمک به والدین است که آنها را برای زندگی در جامعه آماده می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تمام قوانینی که در جامعه وجود دارد، برای این است که زندگی درستی در کنار یکدیگر داشته باشیم.

زمانی افزود: قوانین راهنمایی و رانندگی نیز برای این است که رانندگان به حقوق یکدیگر و عابران پیاده احترام بگذارند و به واسطه رعایت این قوانین از بروز تصادف‌های ناگوار جلوگیری کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: شما دانش‌آموزان باید در کنار والدین خود قوانین حاکم بر جامعه را تمرین کنید تا تکالیف اجتماعی خود را بیاموزید که یکی از راه‌های تمرین قوانین طرح «همیار پلیس» است که می‌تواند در یادگیری قوانین راهنمایی و رانندگی تأثیر زیادی داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: از سال 86 که طرح همیار پلیس در استان قزوین شروع شد تا سال 88 این طرح فقط در مقطع ابتدایی اجرا می‌شد اما در حال حاضر این طرح در تمام مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته در ترددهای درست و منطبق بر قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش سوانح رانندگی تأثیرگذار باشیم.

زمانی خاطرنشان کرد: طرح «همیار پلیس» سالانه در دو مقطع زمانی اجرا می‌شود که یکی در هفته نیروی انتظامی همزمان با بازگشایی مدارس و دیگری در ایام تعطیلات نوروز است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: با اجرای این طرح هم فرهنگ رانندگی درست در جامعه رواج داده می‌شود و هم کودکان خود را برای اجرای درست قوانین در جامعه آماده می‌کنند.

انتهای پیام/77001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول