اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین:

همیاران پلیس بهترین پل ارتباطی این نهاد با مردم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین همیاران پلیس را بهترین پل ارتباطی پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم دانست.

همیاران پلیس بهترین پل ارتباطی این نهاد با مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامعلی حسنی در مراسم طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس استان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش کانون رشد برگزار شد، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان در قالب طرح همیار پلیس نیروهای ارزشمندی در جامعه ما هستند که نقش مؤثری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات رانندگی که از تبعات زندگی ماشینی عصر حاضر است، دارند.

وی افزود: برای اینکه همیاران پلیس به اندازه پلیس در جامعه تأثیرگذار باشند باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا بگیرند و در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی اطلاعات کافی داشته باشند که با همکاری آموزش و پرورش این مهم نیز محقق شده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه مرگ و میر ناشی از تصادف‌های رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، آموزش کودکان و نوجوانان در قالب طرح همیار پلیس تأثیر زیادی در کاهش تصادف‌ها و به تبع آن مرگ و میر در کشور خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: در سال‌های اخیر که طرح همیار پلیس در سطح کشور اجرا شده است، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای به میزان قابل توجهی بودیم که از تأثیرگذاری آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان حکایت دارد.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای همیاران پلیس خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی با اعزام کارشناسان خبره به مدارس سطح استان سعی کردیم دانش‌آموزان را با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا کنیم تا از وجود آنان به عنوان همیار پلیس استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در موارد متعددی دیده شده که والدین هنگام رانندگی وقتی مورد تذکر فرزند خود قرار می‌گیرند قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی می‌گیرند و در رعایت آنها دقت بیشتری می‌کنند که این از اثرات مثبت طرح همیار پلیس است.

این مسئول افزود: دانش‌آموزان همیار پلیس می‌توانند نسبت به تخلفاتی مانند استفاده نکردن از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز به والدین خود تذکر داده و پلیس را در راستای تأمین امنیت در جاده‌ها یاری دهند.

انتهای پیام/77001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول