اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان خبر داد

درخواست دریافت شجره‌نامه‌ امامزاده ابراهیم از آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پروژه مرمت امام‌زاده ابراهیم اصفهان گفت: شجره‌نامه این امام‌زاده که بنا بر شواهد برادر قطعی امام رضا (ع) محسوب می‌شود،در حرم امام رضا (ع) موجود است که درخواست دریافت آن را به آستان قدس داده‌ایم.

درخواست دریافت شجره‌نامه‌ امامزاده ابراهیم از آستان قدس رضوی

احمد مقیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در معرفی این امامزاده اظهار کرد: این امامزاده معروف به ابراهیم بن موسی بن جعفر و فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است که از اما‌مزاده‌های مجرب و صاحب کرامت ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: به زودی و پس از اتمام تعمیرات این مکان مجموعه کرامات مستند این امامزاده به همراه زیارتنامه، شجره‌نامه ایشان که در کتب قدیمی آمده است و نقشه قدیمی این مکان در قالب کتابی منتشر می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان با اشاره به قدمت این امامزاده تأکید کرد: در این امامزاده حوض سنگی وجود دارد که متعلق به 430 سال قبل است و سنگ قبرهای 200 تا 300 ساله نیز در این مکان وجود دارد که نشانه قدمت امام‌زاده است و در نقشه قدیمی مربوط به سال 1300 قبرستان قدیمی در این مکان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از کارهای عمرانی این بنا برای مستند سازی این امامزاده به طور حتم اقدام می‌کنیم، چرا که شجره‌نامه این امامزاده در حرم امام رضا (ع) موجود است و در خواست دریافت آن را به آستان قدس ابلاغ شده است و پس از ارائه مدارک به ما تحویل می‌شود.

مقیمی درباره زمان اتمام مرمت این مکان نیز اظهار کرد: مرمت سالن شمالی این امامزاده 90 درصد به پایان رسیده و تنها سقف آن باقی مانده است.

وی افزود: در شبستان اصلی به صورت تقریبی نود درصد کارها تمام شده است و مراسم تحویل سال نو را در این شبستان برگزار می‌کنیم، ضمن اینکه از ابتدای سال به طور یقین نماز جماعت نیز در این مکان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان با بیان اینکه ضلع شرقی ما که سه طبقه اعم از مجموعه فرهنگی، خدماتی و اداری است در مرحله سفت‌کاری است، تاکید کرد: سرویس‌های بهداشتی این مکان تا 50 درصد به اتمام رسیده و پشت‌بام‌ها و آب‌نماها که بر سر سرویس‌های بهداشتی قرار می‌گیرد 50 درصد به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشترین مشورت در معماری، مهندسی و زیباسازی این نمام انجام شده است و به لطف الهی اداره کل اوقاف استان اصفهان و شهرستان بیشترین همراهی و کمک را به ما کردند تا ابتکار عمل و خلاقیت از ما گرفته نشود.

مقیمی تاکید کرد : برای هر بخش از تعمیرات و زیباسازی این مکان مانند معقّلی، معرق‌کاری، کاشی‌کاری، آجرنمایی، لایه چینی، مینا کاری، آینه کاری از بهترین افراد اهل فن کمک گرفتیم و کار با توجه به فضای بسیار کم نسبت به دیگر امامزاده‌‌ها (900 متر) بهترین بهره‌برداری از فضا شده و معتقدم پس از اتمام از جمله زیباترین امام‌زاده‌های اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول