اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده انجام می‌شود

تعمیر ضریح امامزاده ابراهیم اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پروژه بازسازی امامزاده ابراهیم اصفهان با اشاره به تعمیر ضریح و گنبد امامزاده ابراهیم اصفهان در سال آینده گفت: تاکنون 700 میلیون تومان برای بازسازی این بقعه استفاده شده و 500 میلیون تومان دیگر نیز لازم است.

تعمیر ضریح امامزاده ابراهیم اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد مقیمی در مراسم غبارروبی امامزاده ابراهیم اصفهان منسوب به برادر امام رضا (ع) و فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) که با حضور استاندار اصفهان همراه بود، اظهار کرد: عملیات عمرانی این امامزاده از یک سال و نیم گذشته آغاز شد اما با توجه به اینکه زمین‌های این منطقه از لحاظ قیمت بالاست و آزاد کردن خانه‌های اطراف با مشکلاتی همراه بود اولویت نخست ما بهینه‌سازی وضعیت موجود قرار گرفت.

وی افزود: شبستان ضلع شمالی این امامزاده شامل راه‌پله و اتاقی متروکه بود که اکنون یک‌ دست شده تا برای مراسم عمومی استفاده شود.

مدیر اجرایی پروژه بازسازی امامزاده ابراهیم اصفهان تاکید کرد: سفت‌کاری و 90 درصد نازک‌کاری این بخش به اتمام رسیده است.

*‌ برگزاری نماز جماعت در امامزاده از ابتدای سال آینده

وی ادامه داد: از اواسط اردیبهشت امسال کار تزئینات  و آینه‌کاری شبستان آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال کار شبستان تمام شده و از ابتدای سال آینده همچون گذشته شاهد برگزاری نماز جماعت در این مکان مقدس باشیم.

مقیمی تصریح کرد: ضلع شرقی این امامزاده شامل چند اتاق و زمین رها شده بود که به صورت کامل تخریب شد و در سه طبقه با کاربری خدماتی و دفتری و مهمان‌سرای خادم ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پشت‌بام این منطقه سبک‌سازی شده تا در مراسم‌ها قابل استفاده باشد و دستشویی‌ها نیز به طور کامل بهسازی و نوسازی شده است.

مدیر اجرایی پروژه بازسازی امامزاده ابراهیم اصفهان  گفت: درب‌های ورودی حرم و پنجره‌ها به شکل چوبی کار شده وسعی کردیم به گونه‌ای کار کنیم که این مکان تا صد سال دیگر نیز پایدار باشد.

وی با بیان اینکه آب‌نما و تعمیرات بخش ورودی امامزاده نیز در حال اتمام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه وسعت کل این مجموعه کمتر از 900 متر است سعی کردیم بهترین بهره‌برداری را از نظر فضا برای زائران و ارائه خدمات فرهنگی هنری را داشته باشیم.

مقیمی با اشاره به اینکه پروژه بعدی ما تعمیر ضریح و گنبد است، تاکید کرد: امیدواریم با این بازسازی بهینه زمینه‌سازی سخت‌افزاری درباره این فرمایش رهبر معظم انقلاب که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون 700 میلیون تومان برای بازسازی امامزاده استفاده شده است و 500 میلیون تومان دیگر نیز برای اتمام آن لازم است.

مدیر اجرایی پروژه بازسازی امامزاده ابراهیم اصفهان با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از درآمد این مکان از نذورات مردم است، افزود: روزی که این مکان را تحویل گرفتیم درآمد ماهانه این مکان 400 هزار تومان بود اما در گذر مردم با مشاهده عملیات در این امام‌زاده به ما وی اعتماد کردند و درآمد سالانه این مکان نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

وی ادامه داد: با این حال درآمد این مکان جوابگوی هزینه‌ها نیست چرا که تنها 40 درصد از نذورات می‌تواند صرف بازسازی و تعمیرات شود.

مقیمی با اشاره به اینکه قرارداد با پیمانکار این پروژه پیش از نوسانات بازار بوده و پیمانکار به احترام این مکان مقدس قیمت‌ها را تغییر نداده است، تأکید کرد: با توجه به بدهکاری که به پیمانکار پروژه داریم قرار است بخشی از بودجه فرهنگی استان از قرارگاه فرهنگی تأمین شود.

به گزارش فارس در مراسم غبار روبی و گلاب‌پاشی مرقد امامزاده ابراهیم (ع) اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان و اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان به همراه جمعی از مسئولان اوقاف شرکت داشتند.

گفتنی است امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) یکی از امامزادگان مشهور اصفهان و دارای کرامات بسیاری است که نسب ایشان به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد و برادر امام رضا (ع) محسوب می‌شود.

همچنین شجره‌نامه ایشان در ضریح امام رضا (ع) موجود است و قرار است در آینده نزدیک به مسئولان اصفهانی تحویل شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول