اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس صورت گرفت

تصویب شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل فارس

خبرگزاری فارس: در آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس در سال 91، شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل و شریان‌های حیاتی استان فارس تصویب شد.

تصویب شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، در این نشست که با حضور معاون امور عمرانی استاندار فارس و جمعی از مدیران کل این استان برگزار شد، شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل و شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان فارس از سوی قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی این استان ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه این نشست گفت: بخش اول این طرح شامل بررسی‌های مقدماتی است، بخش دوم جمع‌آوری آمار و اطلاعات لازم را در خود جای داده، بخش سوم شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات بوده و بخش چهارم نیز به پیشنهادات و راهکارهای اجرایی این طرح پرداخته است.

هوشنگ عشایری در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش سوم اظهار داشت: تحلیل مشخصات هندسی شبکه حمل و نقل و شریان‌های حیاتی با رویکرد مدیریت بحران، تحلیل مشخصات فنی شبکه حمل و نقل و شریان‌های حیاتی با رویکرد مدیریت بحران، تحلیل کمی و کیفی جابه‌جایی مسافر بین سکونت‌گاه‌ها، تحلیل اجتماعی و اقتصادی استفاده‌کنندگان از شبکه حمل و نقل فارس، تحلیل فضایی و جغرافیایی شبکه حمل و نقل این استان و پیوندهای ارتباطی با استان‌های همجوار و ... تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که در این طرح تحلیل می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که تدوین چشم‌انداز و اهداف کلان و سیاست‌های لازم برای توسعه شبکه حمل و نقل استان فارس، ارائه سناریوهای سیاستگذاری و مدیریتی در سه مقطع زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، ارائه نظام اجرایی پیشنهادی و تبیین وظایف سازمانی و پرسنلی (بر اساس قوانین و مقررات موضوعه و الزامات مدیریت بحران) از جمله پیشنهادهای ارائه شده در این طرح است، تصریح کرد: تهیه نقشه‌های پهنه‌بندی و لایه‌بندی آسیب‌پذیری شبکه حمل و نقل این استان از مخاطرات جوی و طبیعی و غیرطبیعی بر پایه سیستم GIS همراه با محورهای جایگزین، شناسایی مسیرهای بهینه در فرآیند مقابله با بحران در بخش‌های مختلف حمل و نقل، ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه ارتقای ایمنی شبکه حمل و نقل، ارائه دستورالعمل‌های آموزشی و تربیتی برای فرهنگ‌سازی عمومی حمل و نقل نیز از دیگر موضوعات تحلیل شده در این طرح است.

این مسئول ادامه داد: ارائه راهکارهای لازم اجرایی اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و توانمندسازی عمومی (امکان‌سنجی راه‌اندازی رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و الکترونیکی مانند استودیوی خبر برای تغییرات جوی یا مسائل حمل و نقلی) و ... از جمله پیشنهادات و راهکارهای اجرایی در طرح جامع حمل و نقل و شریان‌های حیاتی فارس هستند.

گفتنی است،‌ این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این اداره کل تهیه شده است.

انتهای پیام/2448/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول