اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

جشن «عیدانه» 30 اسفندماه جاری در پارک نفت گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: جشن بزرگ عیدانه 30 اسفندماه جاری، رأس ساعت 16 در پارک نفت گچساران برگزار می‌شود.

جشن «عیدانه» 30 اسفندماه جاری در پارک نفت گچساران برگزار می‌شود

سید‌زمان علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در راستای تولید آثار فرهنگی و هنری داخلی اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

وی افزود: در بخش تولیدات آثار فرهنگی و هنری تولیداتی از جمله کتاب‌های جدید، هنرهای تجسمی، نمایشنامه، آثار خوشنویسی و فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

علی‌پور تصریح کرد: امسال از 10 کتاب جدید نویسندگان گچسارانی رونمایی شد و نمایشگاه‌های متنوع و زیادی در زمینه آثار خوشنویسی و نقاشی توسط هنرمندان این  شهرستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران راهیابی دو نمایشنامه «فریاد زنی که مادر بود» و « بادلو» به جشنواره تئاتر فجر را از دیگر موفقیت‌های هنری و فرهنگی در سال 91 دانست و گفت: در این سال نمایشنامه «چشمانش در گندمزار ماند» به کارگردانی داوود پارسا نیز به جشنواره تئاتر بسیج کشوری راه یافت.

علی‌پور معرفی مؤسسه قرآنی غدیر از گچساران به عنوان مؤسسه برتر قرآنی کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر موفقیت‌های فرهنگی و هنری سال 91 دانست و با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی عنوان داشت: در روزهای تعطیلات نوروزی اهدای کتاب و محصولات فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از طریق ایستگاه‌های فرهنگی هلال احمر در دستور کار قرار گرفته است.

اهدای کتاب به برترین‌های مسابقه سفره هفت سین گچساران

وی اهدای کتاب به برترین‌های سفره هفت سین که فردا برگزار می‌شود را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در تعطیلات نوروزی با بیش از 10 هزار جلد کتاب در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری جشن بزرگ عیدانه در 30 اسفندماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: این جشن قرار بود در لحظه تحویل سال جدید برگزار شود اما به دلیل این‌که در هنگام تحویل سال جدید بیشتر خانواده‌ها در خانه حضور دارند، رأس ساعت 16 در محل پارک نفت گچساران برگزار می‌شود.

علی‌پور افزود: این جشن با اجرای هنرمندان گچسارانی در قالب برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله اجرای موسیقی، اشعار بهاریه، تئاتر و نمایش طنز با حضور مسئولان شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82014/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول