اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کردستان خبر داد

افزایش 108 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان/ برخورد قاطع با مخلان امنیت جامعه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کردستان از افزایش 108 درصدی کشفیات مواد مخدر در 11 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت‌زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

افزایش 108 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان/ برخورد قاطع با مخلان امنیت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن حسن‌خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: در زمینه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 45 درصد رشد داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کردستان از رشد 5 درصدی کشفیات قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: نظارت دقیق نیروهای انتظامی سبب کاهش قاچاق کالا در استان شده است.

به گفته حسن‌خانی، خروج کالاهای قاچاق به ویژه سوخت و احشام به خارج از کشور مقداری افزایش داشته که با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق در این راستا چاره‌اندیشی و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: افزایش 47 درصدی پرونده‌های قاچاق کالای تشکیل شده در طول 11 ماهه سال‌جاری نشان از برنامه‌ریزی‌های دقیق پلیس برای ریشه‌کن کردن قاچاق کالا است.

فرمانده انتظامی استان کردستان از رشد 4 درصدی دستگیری سارقین خبر داد و گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون 123 هزار تماس عملیاتی داشته‌ایم که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال‌گذشته 30 درصد رشد داشته است.

به گفته حسن‌خانی، میانگین حضور مامورین پلیس در محل وقوع جرم در سطح کشور 12 دقیقه ولی در استان کردستان 5 دقیقه است.

وی همچنین از افزایش 9 درصدی تماس‌های مردمی با 197 خبر داد و گفت: مردم در این تلفن‌ها  27 درصد تذکر، 45 درصد تشویق مأمورین و 19 درصد انتقاد از عملکرد پلیس داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان از رشد 30 درصدی سرقت خودرو و وسایل آن در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بی‌توجهی رانندگان به ویژه راه‌سازی وسایل نقلیه در جاهای پرت و خلوت و بجا گذاشتن کلیدخودرو بر روی ماشین از مهم‌ترین دلایل سرقت این خودروها بوده است.

حسن‌خانی با بیان اینکه توجه به انجام قوانین و مقررات ایمنی توسط رانندگان نقش بسزایی در کاهش وقوع سرقت خودروها دارد، گفت: بی‌توجهی به این مسائل زمینه افزایش وقوع جرم را در جامعه افزایش داده و ضریب امنیت جامعه را کاهش خواهد داد.

وی از کاهش 72 درصدی کیف‌قاپی در این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال‌گذشته خبر داد و گفت: سرقت از مغازه‌ 50 درصد، سرقت از منازل 14 درصد و سرقت از اماکن هم 10 درصد کاهش داشت.

وی خاطرنشان کرد: آدم‌ربایی و چاقوکشی و قمه‌زنی به ترتیب 33 درصد و 50 درصد در 11 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ در مجموع در زمینه کشف وقوع سرقت‌ها با رشد 90 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

حسن‌خانی با یادآوری مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی و مرگ 9 نفر آنان، تصریح کرد: تاکنون هفت نفر فروشنده با شناسایی شده و بعد از تشکیل پرونده برای صدور رای به مراجع قضای تحویل شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پلیس نوروزی در استان در مورد جزئیات اجرای این طرح، اظهار کرد:‌ به منظور تامین کامل امنیت مردم در ایام تعطیلات این طرح از 10 اسفندماه جاری در استان آغاز شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، پلیس هیچ‌گاه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و تنها هدفش برخورد با افرادی است که به بهانه شادی کردن شهروندان را دچار آسیب می‌کنند.

حسن‌خانی از برخورد جدی با افراد مخل امنیت در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت:‌ با هر فردی که بخواهد از خطوط قرمز تعریف شده پلیس در چهارشنبه آخر سال عدول کند برخورد قاطع می‌شود و این اشخاص تا پایان تعطیلات نیز در بازداشت خواهند بود.

به گفته وی، اولویت امسال پلیس در برقراری امنیت تعطیلات نوروزی و شب چهارشنبه آخر سال محله‌محوری است و در شب چهارشنبه‌سوری با هر نوع تجمعی که نظم و امنیت عمومی را خدشه‌دار کند برخورد خواهد کرد.

وی از افزایش دو برابری گشت‌های پلیس در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروز در استان خبر داد و گفت: پلیس انتظامی استان با رانندگان متخلفی که بخواهند با حرکت‌های نمایشی در خیابان‌ها و معابر امنیت مردم را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد می‌کند.

حسن‌خانی با بیان اینکه شعار  نوروز امسال" نوروز پر نشاط، رعایت قانون و احترام به دیگران است" گفت: تحقق طرح‌های نوروزی پلیس منوط به همکاری مردم استان خواهد بود.

به گفته وی، فعال‌سازی ایستگاه‌های پلیس نوروزی، استقرار گشت‌های راهنمایی و رانندگی، فعال‌سازی تیم‌های گشت نامحسوس، هماهنگی با مراجع قضایی با هدف ندادن مرخصی به سارقین حرفه‌ای، جمع‌آوری معتادین و کنترل سارقین حرفه‌ای از دیگر تمهیدات نیروی‌ انتظامی استان برای افزایش ضریب امنیت و جلوگیری از وقوع جرم در سطح استان در تعطیلات نوروز امسال است.

وی در پایان خطاب به مردم استان گفت:‌ افرادی که قصد مسافرت  دارند برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از سوی سارقین قبل از خروج از منزل به یکی از همسایگان و یا کلانتری محل خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/79002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول