اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی بر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با معضل مواد مخدر تاکید کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیف‌الله مطلبی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه این کمیته ذیل کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، گفت: مهم‌ترین رویکرد این کمیته باید جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری و درمان اعتیاد قرار بگیرد.

وی افزود: فعالیت 26 مرکز مردم نهاد در استان زمینه خوبی برای انجام فعالیت‌های درمانی و پیشگیری از اعتیاد است.

مطلبی، همچنین بر نظارت و حمایت هر چه بیشتر بر این مراکز به منظور اثرگذاری در این حوزه‌ها تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامی برای نابودی نظام اسلامی تلاش‌های زیادی را می‌کنند که ترویج مواد مخدر به ویژه در بین جوانان برای سست کردن مبانی فکری و عقیدتی جوانان از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

این مسئول با گرامیداشت سالروز رحلت میرزای شیرازی تحریم کننده تنباکو اظهار کرد: این مرجع تقلید با یک حکم مردم را از استعمال دخانیات منع و بدین طریق برنامه‌های استعمار انگلیس برای ترویج تنباکو را شکست.

وی با بیان اینکه زمانی که این حکم صادر شد خیلی‌ها اهل دخانیات و قلیان بودند، گفت: مردم به خاطر این حکم مرجع تقلید قلیان‌های خود را شکسته و به خاطر حرام بودن آن از مصرف سر باز زدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کلام مراجع تقلید به صلاح و مصالح اسلام و مسلمین است، افزود: امروز نیز تبعیت محض از ولایت و علما امری واجب است.

مطلبی خاطرنشان کرد: امروز ما موظف هستیم تا در خصوص امر و نهی مراجع خصوصاً رهبری در زمینه‌های مختلف توجه کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه این رویکرد سبب اعتلای جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف می‌شود، گفت: امروز اقتدار و عزتمندی نظام اسلامی مدیون ولایت‌پذیری مردم بوده به گونه‌ای که با وجود تمام تحریم‌ها نظام راه خود را با اقتدار پیش می‌برد.

به گزارش فارس، وی همچنین بر تلاش هر چه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد برای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در استان تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: امروز مواد مخدر مهم‌ترین معضل اجتماعی بوده که می‌توان با ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آسیب‌های ناشی از آن کاست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات برای کاهش آسیب‌ها به ویژه در حوزه اعتیاد را توجه به تغییر سبک زندگی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو افزود: بی تردید تغییر سبک زندگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان خراسان شمالی بیانات مهمی را در این زمینه ارائه کردند، گفت: با ارائه این رهنمودهای موثر برای تغییر سبک زندگی، مسئولیت دستگاه‌های مختلف نیز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد سنگین‌تر شده است.

ایزانلو خاطرنشان کرد: با تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌های دین متعالی اسلام سبب شده تا با آسیب‌ها و معضلاتی چون اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه نشویم.

به گزارش فارس، 60 درصد از زندانیان خراسان شمالی را زندانیان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/63002/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول