اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی خراسان شمالی فعال شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: قرارگاه نوروزی توسط نیروی انتظامی این استان در آستانه سال جدید فعال شد .

قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی خراسان شمالی فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفوه‌الله ‌امام‌وردی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین 6 قرارگاه در پلیس‌های تخصصی استان برای نظم و امنیت و خدمات دهی به مردم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این چارچوب ضمن ساماندهی نیروها حضور فیزیکی اعم از محسوس و غیرمحسوس آنان را در انجام مأموریت‌ها خواهیم داشت، گفت: طرح نوروزی پلیس در استان از 24 اسفند آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی، با عنوان « نوروزی پر نشاط با رعایت قوانین و احترام به دیگران » تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند مشارکت مسافران نوروزی است.

به گفته وی، برای نظارت هر چه بیشتر بر خودروها در سطح محورهای ارتباطی این استان علاوه بر استفاده از تمام نیروهای پلیس راه، 500 نفر نیز در سطح محورهای برون و درون شهری به کمک پلیس می‌آیند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به عملکرد پلیس طی امسال اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه پیشگیری از جرائم شاهد کاهش 23 درصدی در مجموع جرائم در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه وقوع قتل 30 درصد، سرقت 22 درصد، تجاوز به عنف با 10 درصد بیشترین کاهش جرائم در استان طی امسال در مقایسه با سال قبل بوده است، گفت: در سرقت‌های مهم نیز با کاهش 22 درصدی در استان مواجه بودیم.

محمدی ارتقای سطح آگاهی با اطلاع رسانی‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها را در کاهش این جرائم بسیار مهم خواند و افزود: رویکرد پلیس پیشگیری از جرائم بوده و هست.

وی همچنین به افزایش 44 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: مقابله قاطعانه با سوداگران مرگ در استان ادامه داشته و از مهم‌ترین رویکردهای سال آینده پلیس در استان است.

* هر 5 دقیقه یک تماس با پلیس 110 خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از تماس هر پنج دقیقه از سوی شهروندان این استان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 طی امسال خبر داد.

وی اظهار کرد: 107 هزار و 504 نفر امسال با این مرکز تماس گرفته که از این تعداد 92 هزار و 41 تماس عملیاتی شده است.

محمدی تصریح کرد: تعداد تماس‌ها با این مرکز نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.

وی برخی از تماس‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 را صرفاً در حد ارشاد و راهنمایی عنوان کرد.

* 33 هزار بازرسی از اماکن عمومی خراسان شمالی

محمدی شمار بازرسی‌های انجام شده توسط اماکن عمومی استان را نیز 33 هزار و 725 واحد اماکن دانست و گفت: این واحدهای صنفی در طول سال مورد بازدید مأموران اماکن قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: طی همین مدت یک هزار و 612 مورد از این واحدها به خاطر برخی از تخلفات پلمب شدند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین 3 هزار و 512 واحد تذکر کتبی گرفته و ملزم به رعایت قوانین شدند.

* تشکیل 103 پرونده قضایی برای افراد بدحجاب در خراسان شمالی

محمدی همچنین از تشکیل 103 پرونده قضایی برای افراد بدحجاب در استان و ارجاع به مراجع قضایی خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان در حال انجام است، گفت: در قالب طرح تذکر لسانی این طرح مأموران آقا و خانم نیروی انتظامی استان به 45 هزار و 996 نفر به خاطر بدپوششی افراد تذکر داده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان شمالی، از 3 هزار و 319 نفر بد پوشش در استان نیز تعهد کتبی برای جلوگیری از تکرار گرفته شده است.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول