اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی‌اکبر ولایتی در کنگره آیت‌الله علم‌الهدی:

استعمار علت اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام است/ اصحاب فتنه از طرف ملت کنار گذاشته شدند

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران گنج اسلام است، گفت: علت اصلی گرفتاری‌های ایران و جهان اسلام در دو قرن اخیر استعمار خارجی و استبداد داخلی بوده است.

استعمار علت اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام است/ اصحاب فتنه از طرف ملت کنار گذاشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در کنگره آیت‌الله علم الهدی اهرمی در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان با اشاره به سابقه تاریخی مردم تنگستان در مبارزه علیه استعمار گفت: علت اصلی گرفتاری‌های ایران و جهان اسلام دو قرن اخیر استعمار خارجی و استبداد داخلی در ایران و تمام جهان اسلام بوده است.

وی گفت: پیشرفت غرب که به وسیله پیشرفت علمی موجب افزایش قدرت غرب شد و موجب تعرض آنان به جهان اسلام هم شد.

تمام جهان اسلام مرهون ایران هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اما در بین کشورهای اسلامی ایران هیچگاه مستعمره کشورهای بیگانه قرار نگرفت که این چند دلیل عمده دارد دلیل اول این است که ایران ایران است و مشابه ندارد، دوم اینکه ایران گنج اسلام است و همه جهان اسلام و تمدن اسلامی مرهون ایران اسلامی است.

ولایتی بیان کرد: با یک مطالعه تاریخی در ارتباط با دو قرن اخیر می‌توان به این نتیجه رسید دلیل ضعف حاکمان قاجار و پهلوی، عدم تکیه به ملت و تکیه بر دولت‌های خارجی بوده است. در جریان انتخابات 88 نیز اصحاب فتنه از طرف ملت کنار گذاشته شدند و به سمت دولت‌های خارجی رفتند و به آمریکا و انگلیس تکیه کردند. کسانی محفل لندن را به راه انداختند و به بیگانه تکیه کردند.

مردم ایران با پیروی از اهل بیت در مقابل خلفای جور ایستادند

ولایتی بیان کرد: مردم ایران همواره در مبارزه با خلفای جور از زمان صدر اسلام با پیروی از اهل بیت ایستادگی کردند، حتی اهل سنت ایران نیز حب اهل بیت را به دل داشته‌اند.

وی به قیام تنگستان اشاره کرد و گفت : یکی از نمونه‌های مبارزه مردم ایران در مقابل استعمار قیام مردم تنگستان و دیگر مردمان استان بوشهر با رهبری علمای دینی و سردارانی چون رئیسعلی دلواری است که انگلیس را که می‌گفتند آفتاب در آن غروب نمی‌کند شکست دادند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به اهمیت ایالات فارس و منطقه بوشهر اشاره کرد و گفت: در فرهنگ غرب کل ایران به‌نام فارس شناخته می‌شود چرا که ایالت فارس پیشانی ایران بوده است.

ولایتی اظهار داشت: در شرایطی که اروپا قدرت زیادی یافته بود اما دولت قاجار و پهلوی قادر به حفاظت از تمدن ایران نبود.

رمز ماندگاری ایران تبعیت از مقام معظم رهبری است

وی به اهمیت ایران برای غرب اشاره کرد و گفت: ایران همواره در معرض استعمار بوده و ارزشمندترین کشور برای آنان در جهان اسلام است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: دلیل عدم استعمار ایران توسط غرب استعداد ملت ایران در مقابله با استعمار با رهبری و هدایت علمای دینی بوده است.

ولایتی گفت: چنانکه امروز نیز مردم ایران با وجود فشارهای جهانی با تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابل استعمار ایستاده‌اند و این رمز ماندگاری ایران است.

وی رشد و پیشرفت ایران را دلیل این ایستادگی برشمرد و گفت: امروز رشد ایران در حد کشورهای اول جهان نتیجه این ایستادگی با هدایت ولایت فقیه است و ما به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌ایم که بی سابقه است.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول