اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

جدایی از روحانیت به جدایی از مردم منتهی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به نهضت ملی شدن صنعت نفت گفت: هر جنبشی که در مسیر روحانیت و مراجع تقلید قرار گیرد از حمایت مردمی برخوردار می‌شود، در غیر اینصورت، مردم از آن نهضت حمایت نمی‌کنند.

جدایی از روحانیت به جدایی از مردم منتهی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد خراسانی در نماز سیاسی، عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شد، با محکوم کردن اقدام وهابیت اظهار کرد: گروه افراطی وهابیت در روزهای اخیر دست به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع کویته پاکستان زدند و به همین مناسبت مراجع تقلید حوزه‌های علمیه با محکوم کردن این اقدامات، کلاس‌های درس را در سراسر کشور تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه وهابیون در اقدامی دیگر مرقد مطهر عمار و یاسر که از یاران باوفای پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع)بودند را مورد هدف قرار دادند، ادامه داد: این اقدام وهابیون را به شدت محکوم می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم؛ دشمنان قرآن، اسلام، اهل بیت و تشیع را به راه راست هدایت کنند.

امام جمعه موقت گلپایگان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به ولادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به قشر زحمتکش پرستاران گفت: به خاطر پرستاری و مراقبت‌هایی که حضرت زینب کبری(س) از امام زین‌العابدین (ع) داشتند، روز ولادت ایشان به روز پرستار نام‌گذاری شده است.

* کاشانی و مصدق رهبری جنبش ملی صنعت نفت را نقش‌آفرین بودند

خراسانی عنوان کرد: روز 29 اسفند در تقویم ایران به روز صنعت ملی شدن نفت نام‌گذاری شده است و این رویداد بزرگ با رهبری آیت‌الله کاشانی و محمد مصدق که شخصیتی سیاسی، ملی بودند، در تاریخ ایران برای همیشه ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله کاشانی و مصدق در راهبری جنبش ملی شدن صنعت نفت نقش مؤثری ایفا کردند، بیان داشت: از زمانی که مصدق به نخست وزیری رسید و تشکیل کابینه داد و افراد مختلف دور مصدق را گرفتند و القائات اشتباهی انجام دادند، موجب شد راه این دو رهبر از هم جدا شود و پس از مدتی کابینه مصدق سقوط کرد.

خراسانی با تأکید بر اینکه نهضت ملی شدن صنعت نفت باید به عنوان درس عبرتی در تاریخ ایران جاودانه بماند، اظهار کرد: هر جنبش و حرکتی که در مسیر روحانیت و مراجع تقلید قرار گیرد از حمایت مردمی برخوردار می‌شود و به موفقیت می‌رسد، اما اگر نهضتی از مراجع تقلید و روحانیت جدا شود، به طور یقین مردم هم از آن‌ها حمایت نمی‌کنند و مطرود می‌شود.

امام جمعه موقت گلپایگان یادآور شد: مردم ایران معتقد به مسائل دینی و اسلامی هستند و همواره از رهبران دینی و مذهبی حمایت کرده‌اند.

خراسانی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، تصریح کرد: اسلام با عید نوروز مخالفتی ندارد، اما با خرافاتی مانند چهارشنبه سوری، پایان سال و روز سیزده بدر که در عید به وجود آمده؛ مخالف است و خرافات مورد تأیید پیشوایان دینی نیست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در اسلام به صله رحم و دید و بازدید سفارش شده است، متذکر شد: در دید و بازدیدها باید حجاب اسلامی و پرهیز از گناه رعایت شود.

انتهای پیام/63014/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول