اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

گروه‌های سیاسی شأن روحانیت را خرج خواسته‌ها و سلایق جناحی نکنند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گروه‌های سیاسی از قداست و مقبولیت مردمی «نهاد مقدس روحانیت» حفاظت کرده و شأن روحانیت را خرج خواسته‌ها و سلایق جناحی نکنند.

گروه‌های سیاسی شأن روحانیت را خرج خواسته‌ها و سلایق جناحی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان به مناسبت قیام 29 بهمن تبریز، فرمایشات مهمی را برای ملت سرافراز ایران اسلامی ایراد کردند و امسال نیز مثل هر سال تشنگان معرفت را سیراب کردند و نکات کلیدی و مهمی را مطرح فرمودند.

وی اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود فرمودند، آمریکا در مقابل ایران حسن نیت ندارد و دروغ‌گویی در اولویت امور این جهان‌خوار بوده و هست و در چند هفته اخیر برخی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند یک طرفه وارد مذاکره شوند از این‌رو فرمایشات معظمٌ‌له خط بطلانی بر این توهم کشید که کسی حق ندارد بدون اذن ایشان در این مورد اقدامی کند و فصل‌الخطاب در همه مسائل اختلافی به ویژه در این موضوعات، فرمایشات راهگشای ایشان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: معظم‌له در خصوص مسائل جاری کشور نظرات ارزشمند، قاطع، صریح و شفافی نیز داشتند که امیدواریم مردم عزیز کشورمان و مسئولان این فرمایشات را نصب‌العین خود قرار داده و در عمل اثبات کنند که ولایت‌مدار و دارای بصیرت هستند و در این گونه موارد منصفانه قضاوت کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تحت عنوان نیم قرن حضور برای تجلیل از پنجاه سال خدمت صادقانه جامعه محترم مدرسین گفت: در دوران غیبت کبری نیابت عامه از ناحیه مقدس حضرت ولی عصر(عج) فقط به روحانیت شیعه اعطاء شده است و روحانیت اصیل مفسر کامل و منطق حقیقت جو و لسان حقیقت گوی اسلام بوده و همه شئون خود را برای حراست و حفاظت از اسلام عزیز بر طبق اخلاص نهاده است؛ چنانچه امام راحل مان فرموده است، «اگر روحانیت نبود، از اسلام هم خبری نبود».

حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: شهر مقدس قم به واسطه حضور مراجع تقلید و مجتهدان وارسته و روحانیت مخلص که با صرف عمر در راه معرفت و حقیقت توانسته‌اند به حقیقت اسلام پی ببرند؛ همواره در دوران غیبت و خصوصاً در دوران انقلاب منادی دیانت و سیاست در جان تشیع بوده است.

وی اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم به گروه‌های مختلف سیاسی و علی‌الخصوص به روحانیونی که در قالب گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به فعالیت می‌پردازند، عرض کنم از قداست و مقبولیت مردمی«نهاد مقدس روحانیت» حفاظت کرده و شأن روحانیت را خرج خواسته‌ها و سلایق جناحی نکنند و نگذارند با بی‌دقتی و بی توجهی‌ها و گاهاً با موضع‌گیری‌های عجولانه باعث این نشوند که مردم به روحانیت اصیل بدبین شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: امروز چشم مردم آگاه و هوشمند ما به اشاره علمدار حقیقی بصیرت و آگاهی، مقام معظم رهبری است که فرمودند«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجت شرعی و معتمد سیاسی و امین بوده و در این دوران به عنوان سخنگوی دین و سیاست روحانیت قلمداد می‌شود و این مهر تأیید بی‌بدیل و نشان افتخار است که شایسته جامعه مدرسین است.

انتهای پیام/60004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول