اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فاضل‎آباد:

کرسی‎های مسئولیت برای کسب قدرت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه فاضل‎آباد گفت: مسئولیت‎ها وسیله‎ای برای قدرت‌طلبی و کسب قدرت نیستند بلکه امانتی برای خدمت به مردم محسوب می‎شوند.

کرسی‎های مسئولیت برای کسب قدرت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین نجفعلی قاسمی بعدازظهر امروز در جمع مردم شهر فاضل‌آباد اظهار داشت: کسانی که بر مسند مدیریت قرار می‎گیرند، باید نسبت به اخلاق اسلامی، مدیریت اسلامی، آفت‎ها و آسیب‎هایی که مدیریت را تهدید می‎کند، آشنا باشند.

وی با بیان اینکه یک مدیر همواره لب پرتگاه قرار دارد، تصریح کرد: مدیران به دلیل اینکه مورد طمع، تهدید، سوءاستفاده و بین دو راهی تصمیم‎گیری واقع می‎شوند، باید آفت‎های مدیریتی را بشناسند و بهترین راه را تشخیص دهند.

مسئولیت‎ها باید قبول امانت برای خدمت‌رسانی و عزتمندی کشور باشد

امام جمعه فاضل‎آباد افزود: کسانی که علم معامله را نمی‎دانند، نباید وارد فعالیت‎های اقتصادی شوند، در مسئولیت‎های سیاسی نیز اگر افراد، عالمانه ورود نکنند و اصول مدیریتی و آسیب‎های پیش‎رو را متوجه نباشند به بیراهه رفته و در مسیر غلط، آلوده می‎شوند.

قاسمی، حاکم شدن اخلاق اسلامی را در مدیریت مهم خواند و ابراز داشت: باید ببینیم نگاه مسئولان به مسئولیت‎ها چه نگاهی است، آیا نگاه الهی و توحیدی دارند و یا مسئولیت را لقمه و طعمه‎ای برای رسیدن به خواسته‎های خود تلقی می‎کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت در جامعه اسلامی باید قبول امانت برای خدمت به مردم و عزتمندی کشور باشد، متذکر شد: مسئولیت‎ها لقمه چرب و وسیله‎ای برای نان و آب درآوردن نیست، مسئولانی که چنین دیدگاهی دارند خائن به این امانت هستند و کیفر خائن بسیار سخت است.

مسئولانی که خیانت به امانت کنند، گرفتار می‎شوند

امام جمعه فاضل‎آباد در پایان اضافه کرد: بزرگترین خیانت، خیانتی است که در سایه مسئولان قدرت‌طلب به امت اسلامی تحمیل شود، بنابراین مسئولان باید بدانند اگر خیانتی به امانت کنند، یقیناً گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول