اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

ضوابط شرعی در سنت‌های‌ نوروز رعایت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: در آیین‌ها و سنت‌های نوروز‌ ضوابط شرعی مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.

ضوابط شرعی در سنت‌های‌ نوروز رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار داشت: نوروز با سنت‌های پسندیده‌ای از جمله دید و بازدید، بهداشت و ... همراه است که باید آنها را حفظ کرد.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط شرعی در سنت‌های عید نوروز بیان داشت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز شهروندان رعایت این ایام و عزاداری‌ها را داشته باشند.

عرب‌پور تصریح کرد: همانگونه که تغییر و تحول را در زندگی ظاهری خود انجام می‌دهیم، فقرا و مستمندان را نیز مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران و رعایت امنیت و نظم اجتماعی از دیگر مواردی است که شهروندان باید در برنامه‌های نوروزی خود به آن توجه کنند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، توجه به سه مسئله را لازم دانست و ابراز داشت: باید فضای کشور را در آرامش، همدلی و برادری ایجاد کرد تا موجب سوءاستفاده دشمنان و ایجاد تفرقه و نفاق نشود.

عرب‌پور خاطر نشان کرد: از هم‌اکنون باید آمادگی حضور حداکثری برای انتخابات را داشت و همت بلند ملت ایران را بار دیگر ثابت کرد.

وی گفت: در انتخاب افراد نیز باید با مطالعه و دقت وارد شد تا افرادی صالح مسئولیت را عهده‌دار شوند و سربلندی شهر و کشور را شاهد باشیم.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی حلبچه در سال 66 ابراز داشت: بمباران شیمیایی حلبچه عراق به دستور صدام و حمایت‌های استکبار صورت گرفت.

وی اذعان داشت: در وقوع چنین فاجعه انسانی مدعیان حقوق بشر نه تنها کاری نکردند، بلکه سلاح‌های شیمیایی را نیز در اختیار صدام قرار داده و سخنان خود را در مورد حقوق بشر رد کردند.

عرب‌پور با گرامیداشت 26 اسفند ماه سالروز وفات سید احمد خمینی و 27 اسفند ماه روز پرستار و بهورز افزود: پرستاران همان طور که شغل سخت و دشواری را عهده‌دار شدند، اجر و مزد بالایی نزد خداوند دارند.

وی تصریح کرد: انتظار از مسئولان امر این است که برای رفع مشکلات این قشر سخت‌کوش که رحمت الهی را برای بیماران به ارمغان می‌آورند، تلاش داشته باشند.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: حضرت علی (ع) فراگیری علم را در چهار گرایش دین، پزشکی، لسان و زمان مورد تاکید قرار داده‌اند.

عرب‌پور عنوان کرد: در روایات تاکید شده ‌تا علمی را بیاموزید که قلب انسان را اصلاح کند، اعتقادات را بالا ببرد و مورد تایید عقل باشد.

وی تصریح کرد: دانستن آنچه موجب گمراهی و ذلالت انسان می‌شود، هیچ ضرورتی ندارد.

انتهای پیام/80017/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول