اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

حال و هوای عید نوروز در بازار بروجرد

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به شب عید، کوچه و بازار بروجرد حال و هوای عید را به خود گرفته است.

حال و هوای عید نوروز در بازار بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، این روزها با قدم زدن در بازار و خیابان‎ها شاهد این هستیم که عید نزدیک است و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبی را آغاز کنند و این رسمی که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد که از مدت‎ها قبل خانه تکانی‎ها شروع شده و مردم از نیمه اسفند ماه خرید‎های خود را برای ایام نوروز تهیه می‎کنند.

چند روزی است که حراج در مغازه‎ها رونق زیادی دارد و در این میان بازار بزرگ بروجرد یکی از شلوغ‎ترین مکان‌هایی است که مردم برای تهیه و خرید بسیاری از مایحتاج خود به آنجا مراجعه می‎کنند.

برخی برای خرید لباس، خرید آجیل و شکلات و برخی هم که وسع‌شان نمی‎رسد، تنها مغازه‎ها را تماشا می‌کنند، ولی در این میان بچه‎ها این ایام و خریدهای شب عید را بیشتر از هر قشری دوست دارند و برای رسیدن عید لحظه شماری می‎کنند، تا با پوشیدن لباس‎های نو به دیدار اقوام بروند و عیدی خود را بگیرند.

برخی هم برای خرید شب عید به شهر دیگری سفر می‎کنند، تا هم آب و هوایی عوض کرده باشند و هم بتوانند خریدهایی بهتر از شهر خود را تهیه کنند.

بعضی از مردم هم خریدهای خود را انجام نمی‎دهند، تا در ایام نوروز که به مسافرت می‎روند، این خریدها را در شهرهایی که سفر کرده می‎خرند از ایام نوروز هم لذت می‎برند و جالب‎تر این که از شلوغی بازار هم فرار می‌کنند.

کاشتن سبزی عید هم شروع شده است و مردم هنرمند ایرانی از انواع دانه‎ها برای کاشت سبزی استفاده می‎کنند، تا بر سر سفره هفت سین سبزی زیباتری داشته باشند.

چرخ‎هایی که دیگ سمنو را حمل می‎کنند، تنگ‎های بلور ماهی در اطراف بازار، سفره‎های هفت سین آماده در بازار همه و همه آمدن عید باستانی نوروز را مژده می‎دهند.

در میان بازار یک خانم جوان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: قیمت‎ها بسیار بالا هستند و لیستی که برای خرید همراه دارم را تنها می‎توانم چند قلم آن را تهیه کنم.

مریم درویشی افزود: خیلی از مغازه‌های بازار را گشتم، ولی از نظر پوشاک، لباس‎هایی که جنس خوب و قیمت مناسبی را داشته باشند پیدا نکردم.

یک مادر میان سال در گفت‎وگو با فارس اضافه کرد: من برای خرید مواد اولیه مانند آجیل و شکلات و از این قبیل به بازار آمده‎ام، ولی قیمت آجیل بسیار بالا است و با حقوقی که من دریافت کرده‎ام، قدرت خرید خیلی از نیازهایم را ندارم.

زینب احمدی تصریح کرد: امیدوارم با برپایی نمایشگاه بهاره بتوانم مقداری از این خریدها را برای ایام نوروز انجام دهم.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بروجرد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: نمایشگاه بهاره در بروجرد از 16 اسفند ماه برپا می‎شود و مردم می‎توانند بسیاری از خریدهای خود را در این نمایشگاه انجام دهند.

مرضیه مرادی اضافه کرد: در این نمایشگاه مواد خوراکی از قبیل گوشت و مرغ، میوه شب عید، لباس و پوشاک، آجیل و خشکبار به قیمت مناسب عرضه می‎شود.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از 16 تا 26 اسفند در بروجرد برپا است.

گزارش مرجان سلیمانی

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول