اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

قزوین در رتبه 28 بودجه کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه بودجه استان قزوین برای سال آینده تقویت می‌شود، گفت: در رتبه‌بندی بودجه استان‌های کشور این استان از رتبه 29 کشوری به رتبه 28 کشور ارتقا یافت.

قزوین در رتبه 28 بودجه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین داود محمدی در مراسم افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: بودجه استان قزوین در تمام زمینه‌ها ضعیف است به طوری که با تمام تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در پنج ماه گذشته انجام داده‌ام، موفق شدم بودجه استان قزوین را تنها یک پله افزایش دهم و در رتبه‌بندی بودجه استان‌های کشور از رتبه 29 کشوری به رتبه 28 کشور ارتقا یافتیم.

وی اضافه کرد: این درحالی است که استان قزوین یکی از استان‌های صدر جدولی در پرداخت درآمد به خزانه دولت است و در رتبه چهاردهم کشور از نظر واریز درآمد به خزانه دولت قرار دارد.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین در سال 87 موفق شد 120 میلیارد تومان از درآمدهای استانی را به خزانه دولت واریز کند که از این مبلغ تنها 75 میلیارد تومان در قالب بودجه اختصاصی دولت به استان قزوین برگشت.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال 91 نیز 440 میلیارد تومان از درآمدهای استان قزوین به خزانه دولت واریز شد و 129 میلیارد تومان در قالب بودجه دولتی به استان قزوین اختصاص یافت.

محمدی ادامه داد: در واقع در سال 90، 87،59 درصد از درآمدی که توسط استان قزوین به خزانه دولت واریز شد به این استان برگشت و در سال 91 نیز 29 درصد از مبلغ واریزی به خزانه دولت به این استان برگشته است.

وی اعلام کرد: برای امسال نیز 550 میلیارد تومان برای استان قزوین درآمد واریز به خزانه دولت در نظر گرفته شده که قرار است 160 میلیارد تومان در قالب بودجه دولتی به استان قزوین برگردد که این مبلغ برای استان قزوین مقبولیت ندارد و بسیار کم است.

این مسئول تصریح کرد: استدلال رئیس جمهور و هیئت دولت این بود که استان قزوین با توجه به اینکه استانی صنعتی است می‌تواند تا حد زیادی بودجه مصرفی خود را تأمین کند به همین دلیل بودجه اختصاصی به این استان بسیار کم در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین با بیان استدلال و ارائه مدارک و شواهد مورد قبول هیئت دولت موفق شدم بودجه استان قزوین را برای سال آینده افزایش دهم.

محمدی اضافه کرد: یکی از استدلال‌هایی که مورد قبول هیئت دولت قرار گرفت این بود که اگر چه استان قزوین استانی صنعتی است اما استان‌های صنعتی دیگری نیز داریم که از بودجه بیشتری نسبت به بودجه استان قزوین برخوردار هستند.

وی ادامه داد: استان قزوین از نظر درآمد واریزی به خزانه دولت از سال 87 تاکنون 300 درصد رشد داشته و از 120 میلیارد تومان در سال 87 به 440 میلیارد تومان در سال 91 رسیده است.

این مسئول افزود: این درحالی است که بودجه دریافتی استان قزوین از خزانه دولت تنها از رشد 60 درصدی برخوردار بوده است که اگر بخواهیم نسبت بگیریم در شرایط نامطلوبی از نظر دریافت بودجه قرار داریم.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم بنیه بودجه استان قزوین را تقویت کنیم تمام ادارات این استان تقویت می‌شوند؛ این به عنوان یک نکته کلیدی است که می‌تواند در تمام امور استان قزوین مؤثر باشد که در حال پیگیری آن هستیم و امیدواریم این پیگیری‌ها نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/77001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول