اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

دلیلی ندارد بودجه هدفمندی یارانه‌ها به رفع مشکل آب اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالبات شورا درباره آب زاینده‌رود از مجلس و دولت جدی است و دلیلی ندارد بودجه هدفمندی یارانه‌های سه استان به رفع مشکل آب اختصاص پیدا کند.

دلیلی ندارد بودجه هدفمندی یارانه‌ها به رفع مشکل آب اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی منطقه 7 اصفهان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اصفهان جایگاه علمی، فرهنگی و هنری ویژه در ایران و جهان اسلام دارد و مسئولان باید این جایگاه را احیا کنند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی مباحث یک شهر را در شوراها تعریف کرده است، ادامه داد: نمایندگان در حد سیاست‌های کلی، اقتصاد، دفاع، ارتباطات خارجی و موارد مشابه باید همکاری کنند و مباحث محلی را به مجموعه‌ها، شوراها، شهریاری، و دهیاری‌ها واگذار کنند که در غیر اینصورت سرمایه‌های ملی از بین می‌رود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه سال 91 شهرداری‌ها 122درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در سال 92 این بودجه به 262 میلیارد 659 میلیون تومان می‌رسد؛ این در حالی است که دستگاه‌های دولتی کل استان تنها بیش از 400 میلیارد تومان پروژه عمرانی و زیربنایی داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شوراها در 10 سال گذشته تصریح کرد: اگر 23 وظیفه رها شده مربوطه به شوراها واگذار شود، خیران وارد عمل شده و بودجه‌های آن را تأمین می‌کنند.

حاج رسولی‌ها اضافه کرد: بیشترین درآمد کشور مختص شهرداری بوده و بودجه و درآمد مالیاتی اصفهان 50 درصد اضافه شده و این در حالی است که پروژه‌های شهر اصفهان بر زمین مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نماینده برخی استان‌های هم‌جوار هفته پیش درباره مشکلات آب اصفهان حرف‌های نامناسبی زد، تأکید کرد: از دولت که درباره آب اصفهان بی‌عدالتی روا داشت، شاکی هستیم؛ ضمن اینکه برخی نمایندگان کردستان در حال زیرسؤال بردن پروژه بهشت‌آباد است تا بودجه‌ای به آن تعلق نگیرد.

وی ادامه داد: اگر دولت بودجه‌ای برای آب زاینده‌‌رود واریز نکند؛ باید خودمان در استان راه‌حلی برای آن بیندیشیم و خیران سه استان هم‌جوار را به سمت تأمین هزینه‌ها برسانیم، چراکه مسئله‌ای مهم‌تر از این برای این سه استان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد:  منتظر بودجه سال 92 هستیم تا هسته‌ای در ارتباط با پروژه آب زاینده‌رود تشکیل دهیم.

وی گفت: هم‌اکنون مدیریت آب زاینده رود تثبیت و به وزارت نیرو واگذار شده و مصرف‌های بی‌حساب آب توسط وزارت نیرو باید کنترل شود.

حاج رسولی‌ها بیان داشت: دلیلی ندارد؛ بودجه هدفمندی یارانه‌های سه استان به رفع مشکل آب اختصاصی پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت موظف است بودجه را به شورای عالی استان‌ها ببرد تا درباره بودجه رفع مشکلات آب نیز صحبت کنیم، اما تاکنون از این مسئله تخلف کرده است.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول