اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت گناباد خبر داد

تجلیل از دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان گناباد

خبرگزاری فارس:دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت گناباد گفت: در هفته سلامت از دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان گناباد تجلیل می‌شود.

تجلیل از دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، اصغر کرامتی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته سلامت 92 که در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد اظهار کرد: هر سال هفتم آوریل سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت، به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شده تا فرصتی برای نگاه بیشتر و بهتر به امر مهم سلامت باشد.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای ارتقای سلامت، تأکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامتی مردم به ویژه با موضوع فشارخون از اهداف گرامیداشت این هفته است.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت گناباد افزود: همچنین جلب حمایت سیاست‌گزاران، مشارکت همکاری‌های بین بخشی، دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم و سازمان‌های غیر دولتی مردم نهاد در سلامت جامعه از دیگر اهداف گرامیداشت هفته سلامت است.

کرامتی افزود: در این هفته ضمن تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به فشار خون، از دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت تمام حوزه‌های دانشگاه و جلب مشارکت و همکاری‌های بین بخشی برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌ها تاکید کرد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با سلامت، برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت سال آینده بتواند در ارتقای سطح فرهنگ سلامت جامعه موثر باشد.

در ادامه صادق علیمردانی، معاون بهداشتی و رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در کشور ما همزمان با سراسر دنیا، 18 تا 24 فروردین ماه مصادف با هفتم تا 13 آوریل در هفته‌ای به نام «هفته سلامت» در کانون توجه و اخبار قرار می‌گیرد.

وی افزود: با این توجه و اطلاع‌رسانی گسترده بر اساس شعار سال سازمان جهانی بهداشت، سطح آگاهی جامعه درباره مفاهیم سلامت افزایش یابد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: هر سال به این مناسبت، شعاری مرتبط با مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان جهانی بهداشت اعلام شده و در سراسر جهان برنامه‌های ویژه‌ای طراحی و اجرا و شعار اعلام شده در دستور کار برنامه‌های سلامت تمام کشورهای عضو قرار می‌گیرد.

وی گفت: هرساله یکی از معضلات و مخاطرات جدی به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود تا با بیان اهمیت موضوع، مشارکت مردم و مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی جلب شود. در همین راستا شعار سال 2013 « فشارخون را جدی بگیریم» نامگذاری شده است.

وی در پایان بر برگزاری برنامه‌های مفید در راستای فرهنگ سازی سلامت تأکید کرد.

انتهای پیام/70002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول