اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد

افتتاح جشنواره نوروزی با آیین‌های سنتی در شهر سوخته زابل

خبرگزاری فارس: جشنواره نوروزی با آیین‌های سنتی در شهر سوخته زابل با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.

افتتاح جشنواره نوروزی با آیین‌های سنتی در شهر سوخته زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جشنواره ملی صدای بهار یکی از مهمترین و جدیدترین برنامه‌هایی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت عید نوروز و با هدف ایجاد نشاط، شادابی و پویایی در جامعه برنامه‌ریزی شده است.

به همین منظور اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در ایام نوروز امسال با شور و هیجان بیشتری برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

جشنواره نوروزی صدای بهار در سیستان و بلوچستان همراه با آیین‌های سنتی در شهر سوخته زابل با حضور محمد شریف ملک‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هیئت همراه روز 28 اسفندماه جاری افتتاح خواهد شد.

از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان برای بهتر برگزار شدن این جشنواره ملی در طول ایام نوروز، می‌توان به راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات، برپایی سیاه چادرهای عشایری، پخت و توزیع غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی، اجرای موسیقی محلی در ورودی موزه‌ها و اماکن فرهنگی، توزیع اقلام تبلیغاتی و گردشگری، چیدمان سفره هفت سین در ادارات میراث فرهنگی، موزه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نام برد.

این برنامه‌ها همچنین در سایت موزه و مجتمع پژوهشی و تفریحی شهر سوخته با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، شناخت و معرفی ظرفیت‌های پنهان گردشگری، آشنایی مردم و گردشگران با دیگر فرهنگ‌ها و سنت‌ها از جمله لباس و پوشاک، انواع غذاهای محلی، مراسم سنتی و توسعه سفر با علایق ویژه از نتایج ارزشمند برگزاری این جشنواره بزرگ ملی است.

انتهای پیام/75002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول