اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خدماتی غرب کشور در مهاباد

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خدماتی غرب کشور در مهاباد در حال اجرا است که بدون شک با ساخت این مجتمع بر جاذبه‌های گردشگری این شهر افزوده می‌شود.

ساخت بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خدماتی غرب کشور در مهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد، در دنیای مدرن امروز یکی از عوامل زیبایی شهرها وجود ساختمان‌ها و مراکز تجاری خدماتی است که وجود این چنین مراکزی به سبب جذابیت‌های فراوان، به صنعت توریسم آن شهر نیز کمک شایانی می‌کند.

پروژ‌ه‌‌های زیبا با معماری‌های منحصر به فرد که در صورت سرمایه‌گذاری‌های کلان و سنگین قابل اجرا هستند. چند سالی هست که در کشور ما نیز با توجه به حرکت رو به مدرنیزه شدن شهرهایمان این پروژه‌ها در حال اجرا و احداث هستند.

اگر چه دولت در اجرای این پروژه‌ها سهم اندکی دارد، اما نقطه مقابل آن بخش‌های خصوصی با توجه به بازدهی مناسب این مجتمع‌ها در حال فعالیت هستند.

اگر چه این پروژه‌های عظیم، اغلب در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و مراکز استان‌ها به اجرا در می‌آیند اما سرمایه‌گذارانی هستند که با جرات و ریسک بالا برای احداث چنین مراکزی در شهرهای کوچک و کم جمعیت اقدام می‌کنند.

یکی از همین شهرهای کوچک و کم جمعیت در استان ما شهرستان مهاباد است. این شهر زیبا با جاذبه‌های منحصر و با مردمانی مهمان‌نواز در جنوب دریاچه ارومیه واقع شده است. مردم این دیار کهن به زبان کردی سورانی تکلم می‌کنند.

مهاباد به لطف صفای وجود مردمانش، طبیعت زیبایش و همچنین وجود چند بازارچه اقلام خانگی هر سال میزبان مهمانان بسیار زیادی از سراسر ایران عزیزمان است و البته نباید از تدابیر و زحمات مسئولان این شهر در پیشبرد توریستی کردن شهر مهاباد غافل ماند.

همین جذابیت‌ها و تعدد حضور مسافران و مهمانان و صد البته فرهنگ غنی و بالای شهری مردمانش سبب شده که بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خدماتی غرب کشور در این شهر در حال احداث باشد.

این مجتمع با نام مجتمع تجاری خدماتی هلال در بخش مرکزی شهر و در ضلع شمالی میدان شهرداری در میان دو خیابان اصلی توحید و طالقانی واقع شده است. طبق گفته‌های مهندس قریشی مدیر پروژه و یکی از سرمایه‌گذاران این مجتمع آغاز کار این پروژه در اسفند 89 زده شده است و هم اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مجتمع تجاری خدماتی هلال مهاباد با 40 هزار متر مربع مساحت در هشت طبقه در زیربنای هفت هزار متر مربع در حال احداث است. این هشت طبقه شامل سه طبقه تجاری، سه طبقه پارکینگ طبقاتی، یک طبقه رستوران و در نهایت در طبقه هشتم با احداث یک شهربازی مدرن به مساحت شش هزار متر مربع به اتمام می‌رسد.

این مجتمع با وجود داشتن امکانات متنوع و به روز، نظیر فروشگاه‌های بزرگ پوشاک و مواد غذایی، لوازم خانگی، مراکز خرید محصولات ورزشی با توجه به اینکه مردم ترجیح می‌دهند نیازهای خودشان را در یک مکان واحد و در مدت زمان کوتاهی و نیز در یک محیط آرام و مناسب تهیه کنند، می‌تواند پاسخگوی مناسبی به خواسته‌های اقشار مختلف باشد.

طراحی این مجتمع مطابق با استانداردهای روز دنیا است که در مقابل زلزله و آتش‌سوزی نیز مقاوم است. هم اکنون پیش فروش واحدهای تجاری بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خدماتی غرب کشور آغاز شده است.

ضمن اینکه مهمانان نوروزی می‌توانند از پارکینگ‌های طبقاتی این مجتمع به صورت رایگان استفاده کنند. یادآور می‌شوم این پروژه با مشارکت سازمان هلال احمر شهرستان مهاباد در حال اجرا است.

انتهای پیام/61001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول