اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در 7 رشته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم از برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در استان قم در هفت رشته خبر داد.

برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در 7 رشته

علی فیض امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در استان قم از 24 تا 27 بهمن اظهار داشت: امسال این المپیاد در هفت رشته کامپیوتر، شیمی، نجوم، فیزیک، اختر فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی و ادبیات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم این آزمون نیز به صورت متمرکز در بهار سال 92 در قم برگزار خواهد شد و برگزیدگان این مرحله نیز برای شرکت در آزمون کشوری اعزام می‌شوند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: نتایج مرحله نخست این مسابقات زمانی اعلام می‌شود که دانش‌آموزان بتوانند در تعطیلات نوروز خود را برای مرحله دوم آماده کنند.

وی با اشاره به اهمیت این المپیادها بیان داشت: دانش‌آموزانی که بتوانند در مرحله کشوری رتبه نخست را کسب کنند، بدون آزمون به دانشگاه راه پیدا خواهند کرد و برای رتبه‌های دوم و سوم این المپیادها نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

 پذیرفته شدن 669 دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان

فیض با اشاره به پذیرفته شدن 669 دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی پیش رو ادامه داد: از این تعداد 357 دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس راهنمایی جذب می‌شوند.

وی با اشاره به جذب 150 دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه گفت: در دبیرستان استعدادهای درخشان پسر استان نیز 144 نفر جذب خواهند شد که در سه مرکز به تحصیل اشتغال خواهند یافت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه منابع آزمون و مواد درسی، تعداد و ضرایب سئوالات آن در دفترچه راهنما مشخص شده است، افزود: دفترچه راهنما در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته و توسط آنان توزیع می‌شود که در آن ضوابط و شرایط ثبت‌نام به صورت کامل درج شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام سئوالات از محتوای کتاب‌های درسی گزیده شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اگر کتاب‌های درسی خود را به خوبی مطالعه کنند می‌توانند به این سئوالات پاسخ دهند.

فیض گفت: فلسفه ایجاد مدارس استعدادهای درخشان جذب و پرورش دانش‌آموزان نخبه برای ساختن افرادی توانمند در عرصه سازندگی است.

وی ادامه داد: در استان قم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از بهترین معلمان و دبیران و ایجاد شرایطی که دانش‌آموز بتواند در آن استعدادهای خود را شکوفا کند، نتایج درخشانی از تربیت این دانش‌آموزان حاصل کنیم.

انتهای پیام/78006/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول