اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست تخصصی انجمن نمایش

مشکلات تئاتر کنگان بررسی شد

خبرگزاری فارس: در نشستی تخصصی با حضور فعالان تئاتر، مشکلات این رشته هنری در کنگان بررسی شد.

مشکلات تئاتر کنگان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، نشست تخصصی انجمن نمایش کنگان با حضور مسئول فرهنگسرای ارشاد، کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد این شهر و جمعی از هنرمندان عرصه نمایش با موضوع اعلام برنامه‌های انجمن در سال آینده برگزار شد.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی کنگان در این نشست اظهار داشت: هنرمندان رشته تئاتر در کنگان طی سال جاری عملکرد خوب و قابل قبولی داشته‌اند و کیفیت کار نیز مطلوب بوده است.

محمد بازدار افزود: هنرمندان قشر تأثیرگذار جامعه هستند و باید با کیفیت بخشیدن به کارهای هنری، موجبات رشد و تعالی هنر را فراهم کنیم.

وی ضمن بررسی وضعیت تئاتر در کنگان و نیز انتقاد نسبت به روند گذشته در اتخاذ برنامه‌ریزی‌های این انجمن، برنامه‌های آینده انجمن را در راستای تولید تئاترهای بیشتر دانست.

بازدار عنوان کرد: اگر قرار است در این شهر چیزی به نام دغدغه تئاتری وجود داشته باشد، هنرمندان این رشته باید تمام تلاش خود را در برگزار کردن این امر و برپایی تئاتر بیشتر انجام دهند.                   

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان نیز ضمن تأکید بر لزوم وجود انگیزه برای کار کردن تئاتر در کنگان ابراز داشت: هم‌اکنون تالار هنر واقع در مجتمع فرهنگی کنگان پاسخگوی اجرای تئاتر در این شهر نیست و پلاتوی استاد سمندریان که دو سال از زمان ساخت آن می‌گذرد؛ هنوز به بهره‌برداری نرسیده و پیگیری‌ها در راستای تجهیز این پلاتو همچنان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

حسین مختارزاده، نبود فضای مطلوب در اجرای نمایش را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل کمبود انگیزه برای کار کردن در عرصه نمایش در این شهر دانست.

در ادامه برنامه برخی از هنرمندان این رشته به بحث و بررسی پیرامون وضعیت تئاتر شهر پرداختند.

همچنین مقرر شد؛ برنامه‌های اجرایی انجمن پس از تصویب نهایی به رئیس اداره ارشاد شهرستان کنگان اعلام شود.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول