اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد

ایجاد منابع جدید آب و احداث آب شیرین کن در بوشهر و کنگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از ایجاد منابع جدید آب در بوشهر و کنگان خبر داد و گفت: مناقصه ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در این دو شهر برگزار شد و سرمایه‌گذار به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند.

ایجاد منابع جدید آب و احداث آب شیرین کن در بوشهر و کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محسن درفشان پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت آبرسانی به چهار محله قدیم بوشهر با بیان اهمیت آب در حیات و نشاط انسان‌ها گفت: آب در زندگی و ادامه حیات نقش اصلی و مهمی داشته، به‌گونه‌ای که در قیام عاشورای حسینی موضوع آب و سقایی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

محسن درفشان در ادامه با اشاره به اینکه سال‌های متمادی مردم چهار محل قدیم از آب شرب مناسب برخوردار نبودند، گفت: پس از اطلاع از موضوع مشکل آب و شبکه آبرسانی چهار محل قدیم بوشهر، این موضوع در دستور کار شرکت قرار گرفت که با اختصاص اعتبار لازم عملیات آبرسانی از خط  کوثر به این محلات آغاز شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به چهار محل شنبدی، شیخ سعدون، بهبهانی و دهدشتی مشکل بیش از چهار هزار و 200 مشترک این نقاط حل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: مردم این چهار محل باور نمی‌کردند روزی آب شرب خود را از شبکه آبرسانی در منزل دریافت کنند و این موضوع برای آنان به‌ یک رویا تبدیل شده بود ولی اکنون آب مورد نیاز آنان با فشار مناسب در این نقاط تامین می‌شود.

درفشان با بیان اینکه طرح آبرسانی به چهار محل قدیم بوشهر پنج میلیارد ریال هزینه در برداشته است از ایجاد منابع جدید آب در شهرهای بوشهر و کنگان خبر داد و افزود: مناقصه ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در دو شهر بوشهر و کنگان برگزار شد که سرمایه‌گذار به‌زودی کار خود را برای ایجاد این تاسیسات آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه منابع آب استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد و رودخانه شاهپور در کازرون تامین می‌شود، بیان کرد: طول خط آبرسانی کوثر بیش از 850 کیلومتر است که لازم است قدر این ماده حیاتی را بدانیم و صرفه جویی در مصرف باید به‌عنوان یک فرهنگ دربین مشترکین نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر راه‌های صرفه جویی آب را برای دانش آموزان تشریح کرد و گفت: درست مصرف کردن نه یعنی کم مصرف کردن،با توجه به اینکه آب مصرفی استان بوشهر از صدها کیلومتر تامین می‌شود باید مصرف بهینه در دستور کار خانوارها قرار گیرد.

در این مراسم به دانش آموزان بسته‌های کمک آموزشی شامل دفتر نقاشی، جدول ضرب، برنامه کلاسی، پازل و منچ که با شعارهای صرفه جویی در مصرف آب طراحی شده بود، اهدا شد.

در سالروز آبرسانی به چهار محل قدیم بوشهر مراسمی در دبستان گلستان این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول