اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد

آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز 92 با حضور 90 تیم پلیسی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه قزوین از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز سال 92 با حضور 90 تیم پلیسی محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز 92 با حضور 90 تیم پلیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمظفر حسینی امروز در مراسم آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز سال 92 که در آزادراه قزوین-زنجان برگزار شد، اظهار داشت: طرح ترافیکی نوروز سال 92 طرح مشترکی بین اداره راه و شهرسازی، سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با محوریت پلیس است که از 23 اسفندماه امسال تا 16 فروردین‌ماه سال 92 در محورهای مواصلاتی استان قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی قزوین افزایش می‌یابد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط این استان برای به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای و پیامدهای آن جلسات متعددی تشکیل داده و اقدامات لازم در این زمینه را به عمل آورده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این اقدامات اجرای طرح ترافیکی ویژه نوروز است که در ایام تعطیلات نوروز سال 92 در سطح استان قزوین اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راه قزوین عنوان کرد: در این طرح، پلیس علاوه بر بهره‌گیری از امکانات و پشتیبانی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با هفت پاسگاه پلیس راهی و بیش از 90 تیم پلیسی اعم از محسوس و نامحسوس مجهز به تجهیزات کنترل ترافیک، شرکت دارند.

حسینی با اشاره به آمار مرگ و میرهای ناشی از سوانح جاده‌ای بیان کرد: بر اساس آماری که پزشکی قانونی استان قزوین منتشر کرده آمار کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان قزوین در سال 85.673 نفر بود.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، افزود: اگر این کاهش مرگ و میر را نداشتیم با وجود افزایش تعداد خودروها، افزایش جمعیت و افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی در شش سال گذشته این رقم به بیش از چهار هزار نفر می‌رسید.

این مسئول ادامه داد: درحالی که مجموع آمار کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در شش سال گذشته دو هزار و 634 نفر بوده است که این آمار نشان‌دهنده این موضوع است که اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن مؤثر واقع شده است.

رئیس پلیس راه قزوین با اشاره به علل کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی عنوان کرد: یکی از علل این کاهش بهبود نسبی راه‌های این استان است زیرا در سال‌های اخیر تعداد زیادی از نقاط حادثه‌خیز استان قزوین توسط پلیس راه شناسایی و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اقدامات لازم برای رفع این نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.

حسینی افزود: حضور دستگاه‌های امدادی و اورژانس و توسعه امدادرسانی در جاده‌ها دومین عاملی است که سبب شده که در سطح راه‌های استان قزوین با سرعت بیشتری مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی رسانده شوند.

وی اضافه کرد: سومین عامل کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات، برخورد قاطع و بدون اغماز پلیس با تخلفات عده معدودی از رانندگان که تصادفات را رقم می‌زنند، بوده است.

این مسئول اذعان داشت: اطلاع‌رسانی خوب صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و جراید استان قزوین در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز عاملی بوده که در کاهش مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی تأثیر زیادی داشته و بنابراین کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای محصول تلاش و کار جمعی بوده است.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول