اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارشنبه این هفته صورت می‌گیرد

برگزاری رزمایش «یک روز بدون حادثه ترافیکی» در فارس

خبرگزاری فارس: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس رزمایش «یک روز بدون حادثه ترافیکی» را چهارشنبه 23 اسفند ماه جاری در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی این استان برگزار می‌کند.

برگزاری رزمایش «یک روز بدون حادثه ترافیکی» در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های فارس، مدیرکل این اداره با بیان اینکه در این مانور یک ‌روزه که در آستانه فرا رسیدن سال جدید با حضور بیش از 20 گروه کنترل نامحسوس ترافیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیروهای پلیس راه انتظامی شمال و جنوب این استان، ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها، راه و شهرسازی فارس و حضور چشمگیر ادارات و مراکز امدادرسانی از جمله مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این رزمایش شرکت می‌کنند.

احمد خواست‌خدایی با بیان اینکه در این رزمایش سطح امکانات و میزان توانمندی نیروهای شرکت‌کننده در معرض آزمایش و ارزیابی نخستین قرار می‌گیرد، افزود: رویکرد جدی در این رزمایش توجه دادن هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به مشکلات فزاینده حوادث ترافیکی، عواقب وخیم آن و نیز ارتقای سطح دانش و ایجاد تعهد بیشتر در تحقق اهداف ایمنی و ترافیکی است.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های قبلی و نیز اطلاع‌رسانی به عمل آمده با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و دیگر رانندگان وسائط نقلیه شخصی عبوری، ضمن همکاری در اجرای این رزمایش به ویژه با رعایت قوانین و مقررات و اصول ایمنی و ترافیکی، تردد در محورهای این استان، روز برگزاری رزمایش، از حداکثر ضریب ایمنی و با کم‌ترین میزان حوادث و سوانح جاده‌ای برخوردار باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس همچنین با اشاره به اهمیت اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و نیز طرح جامع فرهنگ‌سازی ایمنی و آموزش همگانی در سطح این استان گفت: در راستای تحقق اهداف این طرح، اصلاح مبادی ورودی و خروجی شهرها در دستور فعالیت‌های عمرانی اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و طرح‌های مختلف دیگری از جمله آموزش موتورسواران، ایمن‌سازی تردد عابران پیاده، سرنشینان وسائط نقلیه و ایمنی حمل ادوات کشاورزی و بار وانت‌بارها توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس در سال 91 به مرحله اجرا درآمده است.

خواست‌خدایی به اهمیت فعالیت‌های 10 مرکز مکانیزه معاینه فنی در سطح شهرستان‌های این استان و نیز نظارت بر عملکرد فنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فارس در نوروز 92 اشاره کرد و از مدیران فنی شرکت‌های مسافربری خواست در صورت مشاهده هرگونه نقص، از تردد وسیله نقلیه عمومی زیر پوشش، جلوگیری کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: تلفات جانی ناشی از تصادفات در سال گذشته با 15.5 درصد کاهش همراه بوده ضمن آنکه در 10 ماهه سال 91 این کاهش تلفات جانی در مقایسه با سال پیش از آن از کاهش 6.3 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول