اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان:

بقاع متبرکه محل برگزاری جلسات سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به فرمایش رهبری درباره اینکه امام‌زادگان محلی برای آرامش مردم است، گفت: نباید با برگزاری جلسات سیاسی و تبلیغاتی در آستانه انتخابات آرامش مردم را بر هم زد.

بقاع متبرکه محل برگزاری جلسات سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سومین سال از برگزاری طرح آرامش بهاری در نوروز92، 312 بقعه متبرکه در این طرح شرکت کرده‌اند و آمادگی پذیرایی از زائران و مهمانان نوروزی را دارند.

وی افزود:  به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسم آرامش بهاری ستادی را با حضور استاندار و مدیران کل تشکیل دادیم و همین ستاد در شهرستان‌های استان اصفهان با حضور هیئت امنا برگزار شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان اضافه کرد: ایستگاه صلواتی را تجهیز کرده‌ایم و 102 دفتر مشاوره و پاسخگویی ویژه جوان و خانواده‌ها برپا می‌کنیم.

وی ادامه داد: خیمه معرفت طرحی است که در کنار آرامش بهاری در 6 غرفه برپا می‌شود و 6 نفر از روحانیون در این خیمه حضور دارند و در بقاع متبرکه نیز 84 غرفه محصولات فرهنگی و چند رسانه‌ای، 102 غرفه مشاوره و پاسخگویی و 197 غرفه محصولات نمایشگاهی برپا کرده‌ایم.

اژدری ادامه داد: مردم استقبال بسیار خوبی از طرح آرامش بهاری در سال‌های اخیر کرده‌اند به گونه‌ای که در سال گذشته با استناد به آمار پنج میلیون نفر زائر در امام‌زادگان حضور داشتند که به طور حتم در نوروز 92 این رقم بیشتر می‌شود.

وی افزود: برای اسکان میهمانان نیز تدارکاتی دیده شده و برخی از امام‌زادگان دارای زائرسرا هستند و باغ فدک که خود یک موقوفه است نیز، در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان تصریح کرد: برای استقبال از سال نو در 26 اسفند به صورت سراسری در امام‌زادگان اقدام به غبار روبی و عطرافشانی می‌‌کنیم و برای نخستین بار از خانواده‌های شهدا دعوت به عمل می‌آوریم تا به داخل ضریح بروند و این سعادت را به دست آورند که داخل ضریح را غبار روبی کنند.

وی اضافه کرد: برای آغاز سال نو هفت‌سین قرآنی چیده و دعای آل یاسین و فرج قرائت می‌شود و سپس بیانات رهبر معظم انقلاب پخش می‌شود.

انتهای پیام/2301/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول