اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

اعتیاد سیستم فعال جامعه را مختل می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بهار گفت: هدف از ترویج اعتیاد از سوی دشمن، مختل کردن سیستم هوشمند، خلاق، پویا و فعال جامعه است.

اعتیاد سیستم فعال جامعه را مختل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده عصر امروز در همایش مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهار در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری، ترویج اعتیاد را یکی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم دانست و اظهار داشت: هدف از این پدیده، مختل کردن سیستم هوشمند، خلاق، پویا و فعال جامعه است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با ایران اسلامی، یکی از این راه‌ها را شیوع استفاده از مواد مخدر دانست و ادامه داد: این بلای خانمان‌سوز بسیاری از خانواده‌ها را به فروپاشی می‌کشاند.

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: همه باید در راستای مقابله با این پدیده شوم گام برداریم که در این میان آموزش آحاد جامعه به ویژه افراد در معرض خطر امری ضروری است.

 وی به راهبردهای مقابله با گرایش به مواد مخدر اشاره کرد و افزود: راهبردهای اطلاع‌رسانی، آموزشی، حمایت اجتماعی، امنیتی، قضایی و قانونی از جمله رویکردهای مقابله با گرایش به مواد مخدر است.

امام جمعه بهار نیز در این مراسم گفت: با وجود تلاش‌های بسیار نهادهای درگیر، گرایش به مواد مخدر در قشر فعال جامعه در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا ابراز داشت: رشد مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها، امکان کنترل را کمتر کرده است؛ چراکه نوع برخورد با مصرف‌کننده صنعتی پروتکل خاصی ندارد؛ این در حالی است که در دهه گذشته گرایش به مواد مخدر سنتی بیشتر بوده است.

وی علل گرایش به مواد مخدر را عوامل فردی، خانه و خانواده و مسائل اجتماعی برشمرد و بیان داشت: برای جلوگیری از گرایش افراد باید زمینه‌ها را شناخت و راهبردهای خاص برای آن در نظر گرفت.

امام جمعه بهار تصریح کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اثرگذار در حوزه مقابله با مواد مخدر است و از هم‌گسیختگی خانواده‌ها زمینه تهاجم همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر تقویت حوزه دینی، متذکر شد: استان‌هایی که کانون تربیتی را به سمت حوزه‌های دینی و مذهبی پیش برده‌اند در عرصه مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر عمل کرده‌اند، چراکه محور دینی مؤثرترین راه تربیت و کنترل خانواده‌هاست.

 انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول